Załącznik
do zarządzenia Nr 86/2022 Burmistrza Barlinka
z dnia 9 maja 2022r.

 

BURMISTRZ  BARLINKA
OGŁASZA KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO
DYREKTORA PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 1  im. JANINY PORAZIŃSKIEJ W BARLINKU

 

I. Organ prowadzący przedszkole:

Gmina Barlinek, adres: ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek.

II. Nazwa i adres przedszkola, którego dotyczy konkurs:

Przedszkole Miejskie nr 1 im. Janiny Porazińskiej w Barlinku, ul. Kombatantów 3, 74-320 Barlinek.

III. Wymagania wobec kandydatów na stanowisko dyrektora:

Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 1, § 2, § 6 oraz § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2021 r. poz. 1449 t.j.).

 

IV. Oferta osoby przystępującej do konkursu powinna zawierać:

  • uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki
  • życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:

 – stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo

 – stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo

 – stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,

  • oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:

 – imię (imiona) i nazwisko,

 – datę i miejsce urodzenia,

 – obywatelstwo,

 – miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),

  • poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
  • poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
  • w przypadku cudzoziemca - poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii:
  • dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672), lub
  • dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub
  • dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,
  • poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  • oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w  31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289),
  • oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w  7 ust. 13a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 2141 oraz z 2021 r. poz. 255 i 464) - w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,
  • poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela,
  • poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
  • w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego - oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w  76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215 oraz z 2021 r. poz. 4), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478 i 619), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.),
  • oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.

 

Wszystkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być własnoręcznie podpisane, a w przypadku składania kserokopii oryginałów dokumentów każda strona winna być poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem.

Na żądanie organu prowadzącego przedszkole kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 4-7, 12 i 13.

 
V. Sposób i termin składania ofert:

  1. Oferty, w zamkniętych kopertach, z podanym na kopercie imieniem i nazwiskiem kandydata, adresem do korespondencji i numerem telefonu oraz dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 1 im. Janiny Porazińskiej w Barlinku”, należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku lub przesłać na adres:

    Urząd Miejski w Barlinku ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek.

  2. Termin składania dokumentów upływa 27 maja 2022 r. o godz. 15.00 (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Barlinku). Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

 VI. Informacja o składaniu ofert w formie elektronicznej.

 Nie dopuszcza się możliwości składania ofert w postaci elektronicznej.

 VII. Sposób powiadomienia kandydatów o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego.

 O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną poinformowani pisemnie w postaci papierowej na adres podany na kopercie.

 VIII. Dodatkowe informacje

  1. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Barlinka.
  2. Przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem dopuszczonym do postępowania konkursowego komisja konkursowa ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo.

 IX. Klauzula informacyjna dla kandydatów biorących udział w konkursie na stanowisko Dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 1  Janiny Porazińskiej w Barlinku:

 

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 2016 Nr 119, str.1), informujemy:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim
    w Barlinku jest Burmistrz Barlinka, ul. Niepodległości 20, 74 – 320 Barlinek.
  2. Jeśli mają Państwo pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych możecie Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: kontakt listowny na adres Administratora lub email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora, a także po jego zakończeniu, na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz na podstawie udzielonej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) i lit. c) RODO.
  4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach, o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być: organy i podmioty uprawnione
    w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów obowiązującego prawa; inne podmioty, które na podstawie podpisanych stosownych umów przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora. Dane osobowe są również ujawniane członkom komisji konkursowej, osobom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej, odbiorcom strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej.
  5. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy obowiązującego prawa.
  6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia: prawo dostępu, w tym prawo do uzyskania kopii; prawo do żądania poprawiania, sprostowania; prawo do żądania usunięcia danych osobowych
    w przypadkach przewidzianych prawem; prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; prawo do przenoszenia danych; prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
  8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
  9. Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą profilowane, nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani udostępniane organizacjom międzynarodowym.
miniaturka

Informujemy, że Dolnośląska  Agencja Rozwoju Regionalnego S. A., Fundusz Regionu Wałbrzyskiego i Dolnośląscy Pracodawcy realizują ogólnopolski projekt „Kompetentni Pracownicy Sektora Budowlanego”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Został opracowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i jest realizowany pod jej nadzorem.

Wsparcie w projekcie polega na refundacji do 80% kosztów szkoleń zgodnych z Rekomendacjami Sektorowej Rady ds. kompetencji w Budownictwie. Oferujemy wsparcie do 7 953,60 zł na jednego pracownika.

Dofinansowanie udzielane jest mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom, działającym w branży budowlanej (PKD – sekcja F).

W ramach aktualnych Rekomendacji szkolenia objęte dofinansowaniem mogą dotyczyć następujących obszarów tematycznych:

  1. Sporządzanie kosztorysów oraz dokumentacji przetargowej na roboty budowlane.
  2. Wykonywanie elementów betonowych lub żelbetonowych służących jako konstrukcje nośne budowli.
  3. Wykonywanie i wbudowywanie zbrojenia oraz prefabrykowanie elementów zbrojenia.
  4. Montowanie i demontowanie szalunków systemowych.
  5. Wykonywanie ociepleń budynków, w tym docieplanie przegród budowlanych, płyt balkonowych i fundamentów oraz nakładanie tynków cienkowarstwowych.
  6. Prowadzenie gospodarki odpadami budowlanymi lub rozbiórkowymi.
  7. Użytkowanie rusztowań.
  8. Planowanie i wdrażanie działań zapobiegających zagrożeniom bezpieczeństwa i zdrowia na budowie.
  9. Wykonywanie posadzek jastrychowych płynnych i suchych.
  10. Wykonywanie izolacji ciepłochronnych sieci cieplnych.
  11. Montowanie konstrukcji stalowych na parkingach wielopoziomowych oraz halach.
  12. Nadzorowanie budowy, demontażu i eksploatacji rusztowań.
  13. Wykonywanie robót związanych z konserwacją, naprawą i modernizacją sieci komunalnych oraz instalacji sanitarnych.
  14. Montowanie obróbek blacharskich i systemów odwodnienia dachu.
  15. Montowanie ścian działowych w technologii gipsowo-kartonowej.

 

Aktualnie oczekujemy na modyfikację/aktualizację ww. Rekomendacji o dodatkowe 21 tytułów szkoleń np. z zakresu operatora koparek kl. III, koparko – ładowarek kl. III, ładowarek kl. III, znajomości języka polskiego wśród obcokrajowców do bezpiecznej i efektywnej pracy na budowie, uprawnień do obsługi podestów ruchomych przejezdnych, umiejętności w zakresie stosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych itp.

 

Uproszczony schemat udziału w projekcie:

www.projekty.frw.pl

  • podpisanie umowy o refundację kosztów szkoleń
  • wybór przez przedsiębiorstwo usług z Bazy Usług Rozwojowych
  • udział w usługach rozwojowych
  • złożenie wniosku o refundacje kosztów usługi wraz z załącznikami

 

Jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Personel projektu wyjaśni Państwu zasady udziału w projekcie, pomoże w wypełnieniu dokumentów aplikacyjnych itp.

 

Zapraszamy do kontaktu:

 

  • firm/pracowników z województwa pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, mazowieckiego, lubelskiego:

Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., tel. 665 119 123, 607 755 900, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., www.darr.pl

  • firm/pracowników z województwa wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego:

Fundusz Regionu Wałbrzyskiego, tel. 665 877 665, 661 808 079, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., www.frw.pl

  • firm/pracowników z województwa dolnośląskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego:

Dolnośląscy Pracodawcy, tel. 527 991 888, 530 828 511, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., www.dolnoslascypracodawcy.pl

 

 

!!! Zapraszamy do kontaktu również firmy szkoleniowe, zainteresowane realizacją szkoleń dla branży budowlanej.

Uchwalona 3 maja 1791 roku przez Sejm Rzeczypospolitej Obojga Narodów, Konstytucja była pierwszą w Europie i drugą na świecie spisaną ustawą zasadniczą. Stała się ona dokumentem tworzącym tożsamość suwerennego narodu. Regulowała system prawny państwa, wprowadzając ustrój monarchii konstytucyjnej. Na jej podstawie przyjęto trójpodział władzy: prawodawcza, wykonawcza i sądownicza. Zniesiono liberum veto, konfederację i wolną elekcję. Choć obowiązywała zaledwie przez 14 miesięcy, to była próbą unowocześnienia ustroju Polski i ratowania jej suwerenności. Święto Konstytucji 3 Maja zostało przywrócone w II Rzeczypospolitej Polskiej w 1919 r. do dziś jest oficjalnym świętem narodowym Polaków.

Podczas II wojny światowej zostało zdelegalizowane przez okupantów niemieckich i sowieckich. Zakazane było również w PRL. Wyjątkiem był 1981 r. czas „Solidarności”, kiedy to obchody 190. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja odbyły się już legalnie.

W tym roku, przypada już 231 rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja. To nasze drugie zaraz po Święcie Niepodległości najważniejsze święto państwowe. Zgodnie z tradycją miasta Barlinek obchody Święta Konstytucji 3 Maja rozpoczęła uroczysta Msza Święta w kościele pw. NSNMP w Barlinku, sprawowana w intencji Ojczyzny, po której udano się pod obelisk marszałka Józefa Piłsudskiego. Uroczyste odśpiewanie „Mazurka Dąbrowskiego”, któremu towarzyszyły poczty sztandarowe. Głos w czasie uroczystości zabrali Burmistrz Barlinka Dariusz Zieliński i Starosta Myśliborski Andrzej Potyra.  Złożenie wiązanek kwiatów przez przedstawicieli Samorządów, Szkół, Instytucji, oraz Stowarzyszeń uwieńczyło całokształt obchodów Dnia Konstytucji. Honorową wartę pod pomnikiem pełnili harcerze z Harcerskiego Szczepu Puszczy Barlineckiej.

 

 

 

 

 

miniaturka

Barlinek, 05.05.2022 r.

 

PROGRAM „KORPUS WSPARCIA SENIORÓW” NA ROK 2022

_________________________________________________________________________

 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Barlinku informuje, że w związku z ogłoszonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Programem pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022 realizowanym w ramach środków z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 pozyskał środki na realizację Modułu II, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania osób starszych przez dostęp do tzw. „opieki na odległość”.

Adresatami Programu są seniorzy 65 lat i więcej, mający problemy z samodzielnym funkcjonowaniem ze względu na stan zdrowia, prowadzący samodzielne gospodarstwa domowe lub mieszkający z osobami bliskim, które nie są w stanie zapewnić im wystarczającego wsparcia.

W ramach Programu w okresie od 1 czerwca 2022 r.  do 31 grudnia 2022 r. zostanie zapewniony NIEODPŁATNY dostęp do tzw. „opasek bezpieczeństwa” wyposażonych w co najmniej trzy z następujących funkcji:

  1. Przycisk bezpieczeństwa – sygnał SOS,
  2. Detektor upadku,
  3. Czujnik zdjęcia opaski,
  4. Lokalizator GPS,
  5. Funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami,
  6. Funkcje monitorujące p
  7. Podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja).

 

Opaska bezpieczeństwa będzie połączona z całodobowym Centrum monitoringu, co daje poczucie bezpieczeństwa nie tylko seniorowi, ale także jego rodzinie. Pozwala na bardziej bezpieczne, komfortowe funkcjonowanie w swoim środowisku lokalnym.

W przypadku trudnej sytuacji lub nagłego zagrożenia życia wciśnięcie guzika alarmowego, znajdującego się na opasce, umożliwi połączenie się z dyspozytorem (ratownik medyczny, opiekun medyczny, pielęgniarka), który podejmuje decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika ośrodka pomocy społecznej (np. pracownika socjalnego czy opiekunkę środowiskową) lub wezwać służby ratunkowe.

 

Zgłoszenia do Programu można dokonać do dnia 18.05.2022 r. składając wymagany formularz:

  1. osobiście bądź przez osoby wskazane przez seniora w Ośrodku Pomocy Społecznej w Barlinku, ul. Strzelecka 29, pokój Nr 10 – I piętro
  2. lub poprzez przesłanie wypełnionego formularza na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem  tel.  95 74 60 014.

Ważne - samo zgłoszenie do udziału w Programie nie jest równoznaczne  z objęciem omawianym wsparciem.

 

Ochrona danych osobowych:

  1. Minister Rodziny i Polityki Społecznej jest administratorem danych seniorów, udostępnianych za pośrednictwem infolinii, oraz danych kontaktowych przedstawicieli wojewodów, udostępnianych w związku z realizacją i rozliczeniem programu.
  2. Wojewoda jest administratorem danych kontaktowych przedstawicieli gmin pozyskiwanych w ramach realizacji i rozliczania programu.
  3. Ośrodek Pomocy Społecznej w Barlinku jest administratorem danych osobowych w zakresie danych beneficjentów pozyskanych dla celów realizacji programu w formie usługi wsparcia w ramach przedmiotowego programu.

 

Do pobrania:

- Formularz zgłoszenia do udziału w Programie „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022r.

- Program „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022.

strażak

Życzenia dla Strażaków z okazji dnia Świętego Floriana

Z okazji Dnia Strażaka wszystkim druhnom i druhom Ochotniczych Straży Pożarnych naszej Gminy składamy serdeczne podziękowania za ofiarność i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Aby Święty Florian towarzyszył Wam w codziennych działaniach. Życzymy zawsze szczęśliwych powrotów z akcji, a także zdrowia, szczęścia, pomyślności w życiu osobistym i wyrozumiałości bliskich za poświęcony czas. Niech  służba drugiemu człowiekowi będzie źródłem satysfakcji i społecznego uznania.

 

Mariusz Maciejewski

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Barlinku

Dariusz Zieliński

Burmistrz Barlinka