Informujemy, że w dniu 02 grudnia 2022 roku Ewidencja Ludności i Dowody Osobiste w Barlinku przy ul. Jeziornej 8 będą czynne do godziny 14:00. Za utrudnienia przepraszamy.

Dnia 30 listopada 2022 roku Burmistrz Barlinka wraz z Zastępcą Krzysztofem Paszkiem przekazali 3 defibrylatory zakupione przez Gminę Barlinek. Zakup zrealizowany został ze środków z nagrody "Rosnąca Odporność" z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. Łączny koszt zakupu wyniósł 20 690,49 zł.

Trzy nowe urządzenia firmy ZOLL PLUS z elektrodami dla dorosłych, kompletem baterii i torbą w kapsule będą dostępne do użytku dla mieszkańców miasta. Defibrylatory zostały umieszczone w sklepie Bricomarchébankomatach GBS Banku przy ul. Strzeleckiej 2 oraz przy ul. Kombatantów 4.

 

Gmina Barlinek informuje, że w 2022 roku uzyskała pomoc finansową na zadanie p.n.  „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Barlinek - 2022”, która pochodzi w 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz w 50% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie”. 

Dzięki dofinansowaniu, do końca listopada bieżącego roku, zutylizowano 28,09 ton eternitu, głównie z terenów wiejskich gminy. Odbiór, demontaż i zagospodarowanie eternitu (materiału budowlanego zawierającego azbest) jest wykonywane dla mieszkańców całkowicie bezpłatnie. Realizujemy w ten sposób usuwanie materiałów niebezpiecznych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych od osób nieprowadzących działalności gospodarczej i  niebędących rolnikami (zgodnie z regulaminem przyznawania wsparcia, podmioty te  indywidualnie występują do WFOŚiGW o  dofinansowanie) w ramach gminnego programu usuwania wyrobów zawierających azbest.                     

Z pomocy w pozbyciu się szkodliwego odpadu skorzystali mieszkańcy, którzy złożyli deklarację udostępnianą przez Urząd Miejski w Biuletynie Informacji Publicznej. O możliwości złożenia deklaracji dot. planowanego sunięcia wyrobów zawierających azbest (eternitu) informowaliśmy mieszkańców Gminy poprzez ogłoszenia na portalach informacyjnych i stronach WWW, a także umieszczając ogłoszenie w gablocie informacyjnej przy urzędzie. Po uzyskaniu z  WFOŚiGW informacji o otrzymaniu dofinansowania przeprowadzono postępowanie wyłaniające wykonawcę zbiórki eternitu. Firma EKO24 Sp.  z  o.o. z  Dębna, która otrzymała zlecenie, wykonała prace demontażu pokryć dachowych oraz zbiórki tych już wcześniej usuniętych i zeskładowanych.

Deklaracje związane z planowanym wykonaniem usunięcia i utylizacją elementów i  materiałów zawierających azbest można składać w Urzędzie Miejskim w Barlinku w sposób ciągły. Formularz dostępny jest tutaj:  https://bip.barlinek.pl/dofinansowanie-azbest,118

 W każdym kolejnym roku, po uruchomieniu środków finansowych dotujących zadanie, deklaracje są ujmowane w zbiorowym wniosku o dofinansowanie kierowanym przez Gminę do  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w  Szczecinie.

Zgodnie z długofalowym programem wycofywania azbestu z gospodarki, jak i obowiązującym stanem prawnym, wykorzystywanie azbestu lub wyrobów zawierających azbest dopuszcza się w użytkowanych instalacjach (rozumie się przez to również budynki) lub urządzeniach nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2032 r. Ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest został od 1998 r. wprowadzony w życie formalny zakaz stosowania azbestu i wyrobów zawierających azbest. Każdy posiadacz wyrobów zawierających azbest- poszyć dachowych, rur- jest zobowiązany do ich utylizacji.

Warto czynić plany, co do wymiany eternitowych pokryć dachowych, by przy kolejnym uruchomieniu środków przez Narodowy i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej być gotowym do przeprowadzenia inwestycji przed końcem 2032 roku.

UM

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej informuje, że realizatorem ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku (Dz.U. 2022 poz. 2127) jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Barlinku, ul. Strzelecka 29, 74-320 Barlinek.

Osoby uprawnione do otrzymania dodatku elektrycznego:

  1. Dodatek elektryczny otrzymają odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w rozumieniu art. 3 pkt 13b ustawy – Prawo energetyczne,
  2. Gospodarstwem może być zarówno osoba samotna jak i rodzina. Liczba osób w rodzinie oraz ich dochody nie mają znaczenia prawnego.

Dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy:

  1. główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną,  i źródło to zostało zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB) do dnia 11 sierpnia 2022 r.,
  2. lub główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i źródło to zostało zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB) po dniu 11 sierpnia 2022 r. po raz pierwszy.

Dodatek elektryczny przysługuje:

  1. w wysokości 1 000,00 zł, w przypadku zużycia energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w 2021 r. w tym samym miejscu zamieszkania poniżej 5 KWh,
  2. w wysokości 1 500,00 zł w przypadku zużycia energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w 2021 r. w tym samym miejscu zamieszkania powyżej 5 KWh. Aby uzyskać dodatek elektryczny w podwyższonej kwocie, do niniejszego wniosku należy dołączyć rozliczenie roczne z przedsiębiorstwem energetycznym potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5 MWh.

Dodatek elektryczny nie przysługuje:

  1. w przypadku gdy gospodarstwo domowe zamieszkuje pod adresem, w którym jest wykorzystywana energia elektryczna pochodząca z mikroinstalacji (np. instalacje fotowoltaiczne, instalacje wiatrowe, pompy ciepła o zainstalowanej mocy nie większej niż 50 kW ),
  2. osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477 i 1692 ze zm.),
  3. gospodarstwom domowym, objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego,
  4. gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku dotyczącym niektórych źródeł ciepła np. drewno kawałkowe, pelet drzewny, kocioł olejowy, skroplony gaz LPG.

Od dnia 1 grudnia 2022 r. wniosek o wypłatę dodatku w formie papierowej będzie można pobrać w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej lub ze strony internetowej www.ops-barlinek.pl.

Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.

Wnioski w sprawie przedmiotowego świadczenia będą przyjmowane w Ośrodku Pomocy Społecznej przy ul. Strzeleckiej 29, 74-320 Barlinek, pokój nr 2 i 8, od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 do godz. 15:00. Istnieje również możliwość przesłania wniosku pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Ośrodka lub za pomocą kanału ePUAP na adres: /zarebskahe/SkrytkaESP (wypełniony wniosek należy załączyć do wiadomości). W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w terminie od dnia 1 grudnia 2022 r. do dnia 1 lutego 2023 r. Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego złożone po dniu 1 lutego 2023 r. pozostaną bez rozpoznania. Dodatek elektryczny zostanie wypłacony się w terminie do dnia 31 marca 2023 r.

Przyznanie dodatku elektrycznego nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Informacja o przyznaniu dodatku będzie wysyłana na podany we wniosku adres poczty elektronicznej. Będzie ją można również odebrać w siedzibie Ośrodka. Nieodebranie takiej informacji nie wstrzymuje wypłaty świadczenia.

OGŁOSZENIE

RADA MIEJSKA W BARLINKU PODAJE DO WIADOMOŚCI,
że w dniu 01 grudnia 2022 r. o godzinie 1100  
w sali konferencyjnej Barlineckiego Ośrodka Kultury
w Barlinku przy ul. Podwale 9 odbędzie się

LVIII SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad i przyjęcie wniosków radnych w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad.
  3. Informacja o:
    A) wydanych w 2021 r. decyzjach dotyczących tzw. Opłaty planistycznej, opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    B) wypłaconych w 2021 r. przez gminę odszkodowaniach za obniżenie wartości działki w związku
    z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    C) zgłoszonych w 2021 r. przez właścicieli lub wieczystych użytkowników nieruchomości żądaniach wobec Gminy, jeżeli korzystanie z nieruchomości stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone
    w związku z uchwaleniem albo zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  4. Informacja na temat realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2021/2022.
  5. Projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
  6. Projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na 2023 rok.
  7. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu pieniężnego do spółki Szpital Barlinek Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, na podwyższenie jej kapitału zakładowego oraz objecie udziałów w podwyższonym kapitale.
  8. Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy projektowanej drodze wewnętrznej w Moczkowie.
  9. Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy projektowanej drodze publicznej w Moczkowie.
  10.  Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego na terenie miasta i gminy Barlinek pomiędzy ulicami: Szosową, Przemysłową, Okrętową i Szosą do Lipian.
  11. Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz Powiatu Myśliborskiego.
  12. Projekt uchwały w sprawie określenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu będącej podstawą do ustalenia zwrotu rodzicom kosztów przewozu dzieci, młodzieży i uczniów do placówek oświatowych,
    o których mowa w art. 32 ust.6 i art. 39 ust.4 i ust.4a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – prawo oświatowe.
  13. Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023.
  14. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2022 rok.
  15. Projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Barlinek na lata 2023 -2037.
  16. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Barlinek na 2023 rok.
  17. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  18. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  19. Informacja Przewodniczącego Rady z pracy w okresie sprawozdawczym oraz zgłoszonych poprawkach lub uzupełnieniach do protokołu z poprzedniej sesji.
  20. Informacja z pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  21. Sprawy różne.
  22. Zakończenie sesji.

 

RADA ZAPRASZA ZAINTERESOWANYCH DO UDZIAŁU W OBRADACH

 

 

                  PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

                        Mariusz Maciejewski