logo

 

Szanowni Państwo,

W związku z realizacją przez Centrum Innowacyjnego Biznesu Tomasz Osak na terenie województwa zachodniopomorskiego projektu pn. „Fachowiec potrzebny od zaraz – II edycja” poniżej przedstawiamy szczegółowe dane:

Projekty realizowany jest na terenie całego woj. Zachodniopomorskiego w ramach Działania 6.5 Kompleksowe wsparcie głownie dla osób bezrobotnych, biernych zawodowo zwłaszcza znajdujących się̨ w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, obejmujące pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy oraz działania na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, przez Centrum Innowacyjnego Biznesu Tomasz Osak.

Projekt kierowany jest do 48 kobiet i 32 mężczyzn w wieku 30 lat i więcej oraz skierowany jest bezpośrednio do osób, które:

  •  znajdują̨ się̨ w przedziale wiekowym 30 lat i więcej
  •  zamieszkują̨ na terenie województwa zachodniopomorskiego,
  •  pozostają̨ bez zatrudnienia (są osobami biernymi zawodowo lub bezrobotnymi niezarejestrowanymi w Urzędzie Pracy),
  •  nie kształcą̨ się̨ (nie uczestniczą̨ w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym)
  •  nie szkolą̨ się̨ (nie uczestniczą̨ w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy, ciągu ostatnich 4 tyg.).
  •  są̨ osobami ,,ubogimi pracującymi’’, których zarobki nie przekraczają̨ płacy minimalnej lub osobą zamieszkującą w gospodarstwie domowym, w którym dochody (z wyłączeniem transferów socjalnych), przypadające na jedną osobę̨, nie przekraczają̨ kryteriów dochodowych ustalonych w oparciu o próg inwestycji socjalnej w miesiącu poprzedzającym przystąpienie do projektu
  •  są̨ osobami pracującymi, zatrudnionymi w ramach umowy krótkoterminowej, która wskazuje zawarcie stosunku pracy lub innej formy zatrudnienia, na czas określony lub która upływa w okresie realizacji projektu lub trwa nie dłużej niż̇ 6 miesięcy lub są zatrudnieni w ramach umowy cywilno-prawnej.
  •  znajdują̨ się̨ w trudnej sytuacji na rynku pracy: mają 50 lat i więcej; są osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych (DZ. U. z 2018r. poz. 511) a także osoby z zaburzeniami psychicznymi, w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2017r. poz. 882, z późn. zm.); są kobietami; posiadają̨ niskie kwalifikacje, ich wykształcenie jest na poziomie nie wyższym niż̇ ponadgimnazjalne (ISCED 3)
  •  są̨ osobą odchodzącą z rolnictwa i ich rodziną, która podlega ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu na podstawie ustawy z dnia 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2017 r. poz. 1778)

Celem głównym projektu jest podniesienie poziomu aktywności zawodowej, kwalifikacji zawodowych oraz zdolności do zatrudnienia osób znajdujących się̨ w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. osoby w wieku 50 lat i więcej, kobiety, osoby niepełnosprawne, długotrwale bezrobotne oraz osoby o niskich kwalifikacjach. Projekt ,,Fachowiec potrzebny od zaraz – II edycja’’ wspiera również̇ ubogich pracujących, zatrudnionych na umowach krótkoterminowych, odchodzących z rolnictwa. Założony cel zostanie zrealizowany poprzez wzrost kompetencji i kwalifikacji, realizację stażu zawodowego oraz przedstawienie oferty pracy/awansu w okresie od 01.10.2019 r. do 31.03.2022 r.

Uczestnikom projektu oferujemy kompleksowe wsparcie w zakresie:

  1. Integracji zawodowej i społecznej osób bezrobotnych;
  2. Poradnictwa lub pośrednictwa pracy;
  3. Kursów/szkoleń umożliwiających nabycie/podniesienie kwalifikacji i kompetencji zawodowych, niezbędnych na rynku pracy;
  4. Staży zawodowych, prowadzących do zdobycia zatrudnienia (stypendium stażowe około 1400 zł netto).

Dodatkowo uczestnikom zapewniamy:

  1. Trenerów, doświadczonych specjalistów, praktyków, mentorów;
  2. Jednorazowe stypendium szkoleniowe w wysokości proporcjonalnej do zrealizowanego wymiaru godzin;
  3. Zwrot kosztów dojazdu;
  4. Pomoc w znalezieniu pracy.

SZKOLENIA/KURSY:

Szkolenia/kursy zostaną̨ dobrane indywidualnie dla każdego uczestnika, zgodnie ze zdiagnozowanymi w Indywidualnym Planie Działania (IPD) predyspozycjami uczestników oraz potrzebami lokalnych firm. Wszystkie szkolenia/kursy zakończą się̨ egzaminem i uzyskaniem certyfikatu potwierdzającego nabycie, podwyższenie lub dostosowanie kompetencji niezbędnych na rynku pracy.

Z poważaniem,

Milena Cicha
Specjalista ds. projektów szkoleniowych
 
Phone: +48 789 444 988
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Centrum Innowacyjnego Biznesu
ul. Pomorska 53, 70-812 Szczecin
NIP: 955-207-61-93, REGON: 320958296 
www.cib.com.pl/

 

logo WFOŚiGW

W lipcu bieżącego roku Gmina Barlinek z powodzeniem aplikowała o środki dofinansowujące demontaż i utylizację wyrobów zawierających azbest, toteż Gmina Barlinek informuje, że w 2021 roku uzyskała pomoc finansową na zadanie p.n.  „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Barlinek”, która pochodzi w 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz w 50% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie”. 

Dzięki dofinansowaniu, do końca listopada bieżącego roku, zutylizowano 14,58 ton eternitu, głównie z terenów wiejskich gminy. Odbiór, demontaż i zagospodarowanie eternitu (materiału budowlanego zawierającego azbest) jest wykonywane dla mieszkańców całkowicie bezpłatnie. Realizujemy w ten sposób usuwanie materiałów niebezpiecznych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych w ramach gminnego programu usuwania wyrobów zawierających azbest.                     

Z pomocy w pozbyciu się szkodliwego odpadu skorzystali mieszkańcy, którzy złożyli deklarację udostępnianą przez Urząd Miejski w Biuletynie Informacji Publicznej. O możliwości złożenia deklaracji o chęci usunięcia wyrobów zawierających azbest (eternitu) informowaliśmy mieszkańców Gminy poprzez ogłoszenia na portalach informacyjnych i stronach WWW, a także umieszczając ogłoszenie w gablocie przy urzędzie. Po uzyskaniu z  WFOŚiGW informacji o otrzymaniu dofinansowania przeprowadzono postępowanie wyłaniające wykonawcę zbiórki eternitu. Firma EKO24 z  Dębna, która otrzymała zlecenie zakończyła prace 28.10.2021 r. Ze względu na brak możliwości pokrycia dachów (brak materiałów bądź wykonawców) kilka osób zrezygnowało z wykonania działań w bieżącym roku. Ich deklaracje zostaną ujęte podczas wnioskowania o środki w następnych latach.

Warto czynić plany, co do wymiany eternitowych pokryć dachowych, by przy kolejnym uruchomieniu środków przez Narodowy i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej być gotowym do przeprowadzenia inwestycji.

miniaturka

W niedzielę 12 grudnia br. na Rynku Miejskim w Barlinku odbyły się  „Mikołajki u Gęsiarki”, organizowane przez Barlinecki Ośrodek Kultury.  Na zorganizowanych stoiskach można było nabyć świąteczne dekoracje i prezenty. Organizatorzy przygotowali mnóstwo atrakcji dla rodziców i ich pociech.  

Były koncerty taneczne, muzyczne, wokalne, animacje dla dzieci. Można było podziwiać piękną szopkę, napisać list do Mikołaja i podziwiać licznie zgromadzone kolorowe Fiaty 126p i 125p, a także dokarmiać przybyłe na rynek alpaki. Druhowie z Ochotniczej Straży Pożarnej w Mostkowie pokazywali wyposażenie wozu bojowego, a każdy kto miał ochotę, mógł usiąść za kierownicą strażackiego MANa. 

Mikołaj z elfem spacerowali po rynku na szczudłach. Każdy kto odwiedził w tym czasie rynek, miał okazję obejrzeć spektakl ogniowo – pirotechniczny. Na zakończenie, wszyscy zaśpiewali świąteczną piosenkę życząc sobie i innym Wesołych Świąt.

 

miniaturka

  

OGŁOSZENIE

RADA MIEJSKA W BARLINKU PODAJE DO WIADOMOŚCI

że w dniu 14 grudnia 2021 r. o godz. 1530

w Sali widowiskowej Barlineckiego Ośrodka Kultury, ul. Podwale 9

 odbędzie się

XLVII NADZWYCZAJNA SESJA RADY MIEJSKIEJ

 

PORZĄDEK OBRAD OBEJMUJE:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2021 rok.
  4. Sprawy różne.
  5. Zakończenie obrad.

  

PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

 

Mariusz Józef Maciejewski

miniaturka

Gmina Barlinek uzyskała dotację w ramach konkursu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego „Granty sołeckie 2021”na realizację zadania pn. „Wiejski klub sportowy - modernizacja szatni”.

Łączny koszt prac wyniósł 25 tys. zł z czego 10 tys. to „grant sołecki”, 5 tys. Fundusz Sołecki, a 10 tys. to tzw. Fundusz Sołecki +.

Wykonano:

  • malowanie sufitów,
  • wykonanie podłogi z płytek kamionkowych,
  • wykonanie okładziny ściennej z płytek ceramicznych