OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW W RAMACH PROGRAMU
„CIEPŁE MIESZKANIE” REALIZOWANEGO W GMINIE BARLINEK


Burmistrz Barlinka ogłasza nabór wniosków do Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek. Celem Programu jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji pyłów oraz gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, w tym budynkach w których powstały wspólnoty mieszkaniowe obejmujące od 3 do 7 lokali mieszkalnych. Wysokość wsparcia wynosi od 16 500 zł do 41 000 zł w przypadku lokali mieszkalnych oraz od 150.000 zł do 375.000 zł w przypadku wspólnot mieszkaniowych. Dofinansowanie może zostać przeznaczone na wymianę nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe służących do ogrzewania lokali mieszkalnych lub budynków wspólnot mieszkaniowych na efektywne źródła ciepła. Dodatkowo można dokonać wymiany stolarki okiennej lub drzwiowej. Wspólnoty mieszkaniowe będą mogły również przeprowadzić prace termomodernizacyjne swoich budynków.
Intensywność dofinansowania dla osób fizycznych posiadających tytuł prawny do lokalu mieszkalnego uzależniona będzie od dochodów i ustalona została na poziomie:


a) podstawowy poziom dofinansowaniado 30% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych realizowanego Przedsięwzięcia, w kwocie nie wyższej niż 16.500 zł, będzie przysługiwał osobom, których roczny dochód nie przekroczy 135 tys. zł;


b) podwyższony poziom dofinansowaniado 60% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych realizowanego Przedsięwzięcia, w kwocie nie wyższej niż 27.500 zł, będzie przysługiwał osób, których miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekroczy 1.894 zł w gospodarstwie wieloosobowym lub 2.651 zł w gospodarstwie jednoosobowym;


c) najwyższy poziom dofinansowaniado 90% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych realizowanego Przedsięwzięcia, w kwocie nie wyższej niż 41.000 zł, będzie przysługiwał osobą, których miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa
domowego nie przekroczy 1.090 zł w gospodarstwie wieloosobowym lub 1.526 zł w gospodarstwie jednoosobowym;



Dla wspólnot mieszkaniowych – do 60% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 375.000 zł (350.000 zł przy wymianie nieefektywnego źródła ciepła, 360 000 zł wymiana źródła ciepła z fotowoltaiką, 375.000 zł wymiana na pompę ciepła z fotowoltaiką, 150.000 zł termomodernizacja bez wymiany źródła ciepła).

Nabór wniosków będzie prowadzony do dnia 30.04.2025 r. lub wyczerpania przyznanych Gminie Barlinek środków. Wnioski o dofinansowanie będzie można składać w formie papierowej wraz z załącznikami w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek lub w formie elektronicznej: przez skrzynkę podawczą Gminy Barlinek (ePUAP): /umbarlinek/skrytka.


Szczegółowe informacje dotyczące składania i rozpatrywania wniosków o dofinansowanie zawarte są w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Programu „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek, który dostępny jest na stronie internetowej www.barlinek.pl lub w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (pod numerem telefonu: 95 7465 564, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).


Więcej informacji o Programie można znaleźć na stronie: www.czystepowietrze.gov.pl (zakładka: Ciepłe Mieszkanie) oraz na stronie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie: https://wfos.szczecin.pl/programy/cieple-mieszkanie-edycja-ii-za-posrednictwem-gmin.

 



WYKAZ DOKUMENTÓW DOTYCZĄCYCH NABORU WNIOSKÓW W RAMACH PROGRAMU PRIORYTETOWEGO „CIEPŁE MIESZKANIE” REALIZOWANEGO W GMINIE BARLINEK:


I.Zarządzenie Burmistrza Barlinka nr 148/2024 z dnia 16 lipca 2024 roku.


II.Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach Programu „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek


III.Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Programu „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek


Załączniki do Regulaminu:


Wniosek o dofinansowanie:
1) Załącznik nr 1 – Wniosek o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek – wzór;
2) Załącznik nr 2 – Instrukcja wypełniania Wniosku o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek;
3) Załącznik nr 3 – Oświadczenie o wysokości dochodów – wzór;
4) Załącznik nr 4 – Pełnomocnictwo – wzór;
5) Załącznik nr 5 – Oświadczenie Współwłaściciela / Współwłaścicieli o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia – wzór;
6) Załącznik nr 6 – Oświadczenie Współmałżonka o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia - wzór;
7) Załącznik nr 7 - Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT – wzór;
8) Załącznik nr 8 - Kryteria oceny wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek;


Umowa o dofinasowanie
9) Załącznik nr 9 – Umowa o dofinansowanie wraz z załącznikami – wzór;
- Załącznik nr 1 do Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie”; rodzaje kosztów kwalifikowanych oraz wymagania techniczne dla Części 1-3 Programu.
- Załącznik nr 1a do Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie”; rodzaje kosztów kwalifikowanych oraz wymagania techniczne dla Części 4.


Wniosek o płatność:
10) Załącznik nr 10 – Wniosek o płatność przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek – wzór;
11) Załącznik nr 11 – Instrukcja wypełniania Wniosku o płatność w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek;
12) Załącznik nr 12 – Zestawienie dokumentów do Wniosku o płatność w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek – wzór;
13) Załącznik nr 13 – Protokół odbioru prac wykonawcy – wzór;
14) Załącznik nr 14 –Dokumentu podsumowującego audyt energetyczny – wzór.


IV. Dodatkowe dokumenty:
1)Program priorytetowy ciepłe mieszkanie
2)Uchwała antysmogowa
3)Wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach

 

 REGULAMIN NABORU WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W RAMACH PROGRAMU „CIEPŁE MIESZKANIE” REALIZOWANEGO W GMINIE BARLINEK

 

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” realizowanego w gminie Barlinek (zwany dalej „Regulaminem”) określa warunki udziału w naborze, sposób składania i rozpatrywania wniosków o dofinansowanie realizacji przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” (zwanego dalej „Programem”) realizowanego w gminie Barlinek
  2. Warunki, zasady, w tym ograniczenia udzielania dofinasowania i realizacji przedsięwzięcia określa Program Priorytetowy „Ciepłe Mieszkanie” (https://wfos.szczecin.pl/programy/cieple-mieszkanie-edycja-ii-za-posrednictwem-gmin).
  3. Środki na realizację Programu na terenie gminy Barlinek są przyznane Gminie Barlinek w formie dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (NFOŚiGW w Warszawie) za pośrednictwem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie (WFOŚiGW w Szczecinie).

 

§ 2 Przedmiot dofinansowania

  1. Przedsięwzięcie podlegające dofinansowaniu w ramach Programu rozumiane jest jako demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła[1] na paliwa stałe służących do ogrzewania lokalu mieszkalnego lub budynku wspólnoty oraz:

1) wykonanie dokumentacji projektowej;

2) zakup i montaż efektywnego źródła ciepła do celów ogrzewania lub ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (zwany dalej cwu) lokalu mieszkalnego lub budynku wspólnoty (pompa ciepła powietrze / woda, pompa ciepła powietrze / powietrze, gruntowa pompa ciepła o podwyższonej klasie efektywności energetycznej, ogrzewanie elektryczne, kocioł gazowy kondensacyjny, kotłownia gazowa, kocioł na pellet drzewny o podwyższonym standardzie, kocioł zagazowujący drewno podwyższonym standardzie, podłączenie lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w budynku, podłączenie budynku do sieci ciepłowniczej wraz z przyłączem);

3) przy wymianie nieefektywnego źródła ciepła dodatkowo mogą być wykonane (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):

- demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania i / lub cwu w budynku wspólnoty/lokalu mieszkalnym, instalacji gazowej od przyłącza gazowego / zbiornika na gaz do kotła;

- zakup i montaż okien w budynku wspólnoty/lokalu mieszkalnym lub drzwi oddzielających budynek wspólnoty/lokal od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż);

- zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła w lokalu mieszkalnym;

4) wykonanie prac termomodernizacyjnych oraz zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej w przypadku budynków wspólnot mieszkaniowych.

  1. Szczegółowe wymagania techniczne oraz rodzaje kosztów kwalifikowanych określone są w Załącznikach nr 2,3 do umowy o dofinansowanie.

 

§ 3 Beneficjenci

  1. Beneficjentem końcowym dofinansowania może być:

1) osoba fizyczna posiadające tytuł prawny[2] do lokalu mieszkalnego wynikający z prawa własności albo ograniczonego prawa rzeczowego[3] albo najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego   własność   gminy  wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy w rozumieniu ustawy z dnia 21.06.2021 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego[4] , jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią  własność  gminy,  znajdującego  się  w  budynku  mieszkalnym wielorodzinnym, realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania, znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, który jest zlokalizowany na terenie gminy Barlinek

2) wspólnota mieszkaniowa w budynkach mieszkalnych od 3 do 7 lokali mieszkalnych, który jest zlokalizowany na terenie gminy Barlinek

 

§ 4 Poziomy dofinansowania

  1. Podstawowy poziom dofinansowania dla lokalu mieszkalnego:
  • Intensywność dofinansowania dla Beneficjenta końcowego uprawnionego do podstawowego poziomu dofinansowanie wynosi do 30 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych zrealizowanego, nie więcej niż 16 500 zł na jeden lokal mieszkalny.
  • Beneficjentem końcowym uprawnionym do podstawowego poziomu dofinansowania jest osoba fizyczna o dochodzie rocznym nieprzekraczającym kwoty 135 000 zł:
  1. stanowiącym podstawę obliczenia podatku, wykazanym w ostatnio złożonym zeznaniu podatkowym zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych;
  2. ustalonym:
  • zgodnie z wartościami określonymi w załączniku do obwieszczenia ministra właściwego do spraw rodziny w sprawie wysokości dochodu za dany rok z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, obowiązującego na dzień złożenia wniosku;
  • na podstawie dokumentów      potwierdzających      wysokość uzyskanego dochodu, zawierających informacje o wysokości przychodu i stawce podatku lub wysokości opłaconego podatku dochodowego w roku wskazanym w powyższym obwieszczeniu ministra;
  1. c) z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, przyjmując, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód roczny w wysokości dochodu ogłaszanego corocznie, w drodze obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie ustawy o podatku rolnym, obowiązującego na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie;
  2. d) niepodlegającym opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i mieszczącym się pod względem rodzaju w katalogu zawartym w art. 3 lit. c ustawy o świadczeniach rodzinnych, osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie, wykazanym w odpowiednim dokumencie.

W przypadku uzyskiwania dochodów z różnych źródeł określonych powyżej w lit. a do d, dochody te sumuje się, przy czym suma ta nie może przekroczyć kwoty 135 000 zł.   

  1. Podwyższony poziom dofinansowania dla lokalu mieszkalnego:

1)   Intensywność dofinansowania dla Beneficjenta końcowego uprawnionego do podwyższonego poziomu dofinansowanie wynosi do 60 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych zrealizowanego, nie więcej niż 27 500 zł na jeden lokal mieszkalny.

  • Beneficjentem końcowym uprawnionym do podwyższonego poziomu dofinansowania jest osoba fizyczna realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania, która łącznie spełnia następujące warunki:
  1. przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty:

- 1 894 zł w gospodarstwie wieloosobowym,

- 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym.   

  1. w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód tej osoby fizycznej, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, o którym mowa w pkt 1), nie przekroczył czterdziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
  2. Najwyższy poziom dofinansowania dla lokalu mieszkalnego:
  • Intensywność dofinansowania dla Beneficjenta końcowego uprawnionego do najwyższego poziomu dofinansowanie wynosi do 90 % faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych zrealizowanego, nie więcej niż 41 000 zł na jeden lokal mieszkalny.
  • Beneficjentem końcowym uprawnionym do podwyższonego poziomu dofinansowania jest osoba fizyczna realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania, która łącznie spełnia następujące warunki:

a) miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty:

 1 894 zł w gospodarstwie wieloosobowym,

 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym.   

  1. w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód tej osoby fizycznej, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, nie przekroczył dwudziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
  2. Poziom dofinansowania dla wspólnot mieszkaniowych:

1) Dla wspólnot mieszkaniowych (w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali) obejmujących od 3 do 7 lokali mieszkalnych, jeżeli budynek objęty jest przedsięwzięciem zlokalizowanym na terenie gminy Barlinek, intensywność dofinansowania dla Beneficjenta końcowego wynosi do 60% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż:

a) 150 000 zł przy termomodernizacji bez wymiany źródła ciepła;

b) 350 000 zł przy wymianie nieefektywnego źródła ciepła wraz z termomodernizacją;

c) 360 000 zł przy wymianie nieefektywnego źródła ciepła na pompę ciepła wraz z termomodernizacją;

d) 375 000 zł przy wymianie nieefektywnego źródła ciepła na pompę ciepła wraz z termomodernizacją oraz montażem mikroinstalacji fotowoltaicznej.

 

§ 5 Warunki dofinansowania udzielanego przez Gminę dla Beneficjenta końcowego

  1. W przypadku, gdy w lokalu mieszkalnym lub budynku wspólnoty, w którym realizowane jest przedsięwzięcie, prowadzona jest działalność gospodarcza[5] rozumiana zgodnie z unijnym prawem konkurencji wysokość dotacji jest pomniejszona proporcjonalnie do powierzchni zajmowanej na prowadzenie działalności gospodarczej.
  2. W przypadku, gdy działalność gospodarcza jest prowadzona na powierzchni całkowitej przekraczającej 30% lokalu mieszkalnego lub budynku wspólnoty przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do dofinansowania.
  3. Nie udziela się dofinansowania na przedsięwzięcie, na które Beneficjent końcowy otrzymał dofinansowanie w ramach programu priorytetowego NFOŚiGW – poprawa jakości powietrza poprzez wymianę źródeł ciepła w budynkach wielorodzinnych – pilotaż na terenie województwa zachodniopomorskiego.
  4. Przedsięwzięcie realizowane w ramach programu może być dofinansowane z innych środków publicznych niż programy wymienione w ust 3, z tym, że łączna kwota dofinansowania na przedsięwzięcie nie może przekroczyć 100% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia.
  5. Warunkiem udzielenia dofinansowania jest zobowiązanie się Beneficjenta końcowego, że po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia w ramach programu w lokalu mieszkalnym lub budynku wspólnoty objętym dofinansowaniem:
  6. a) nie będą zainstalowane żadne źródła ciepła na paliwa stałe o klasie niższej niż 5 klasa według normy przenoszącej normę europejską EN 303-5;
  7. b) zamontowane w lokalu mieszkalnym kominki wykorzystywane na cele rekreacyjne będą spełniać wymagania ekoprojektu;[6]
  8. c) wszystkie zainstalowane oraz użytkowane urządzenia służące do celów ogrzewania i/lub przygotowania ciepłej wody użytkowej (w tym kominki wykorzystywane na cele rekreacyjne) będą spełniać docelowe wymagania obowiązujących na terenie położenia lokalu mieszkalnego objętego dofinansowaniem, aktów prawa miejscowego, w tym uchwał antysmogowych[7], również wtedy kiedy akty te przewidują bardziej rygorystyczne ograniczenia dotyczące zakupu i montażu źródła ciepła;
  9. Zakres przedsięwzięcia finansowanego w ramach Programu musi być zgodny z programem ochrony powietrza w rozumieniu art. 91 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, właściwym ze względu na usytuowanie budynku, w którym znajduje się lokal mieszkalny objęty dofinansowaniem, obowiązującym na dzień złożenia Wniosku.
  10. Wszystkie zainstalowane oraz użytkowane urządzenia służące do celów ogrzewania lub przygotowania ciepłej wody użytkowej będą spełniać docelowe wymagania aktów prawa miejscowego, w tym uchwał antysmogowych, obowiązujących na terenie gminy Barlinek.
  11. W ramach Programu można dofinansować zakup i montaż tylko jednego źródła ciepła dla lokalu lub budynku do celów ogrzewania lub ogrzewania i cwu. Wyjątek stanowi ogrzewanie elektryczne, które może się składać z kilku urządzeń trwale zainstalowanych w lokalu mieszkalnym, tworzących system ogrzewania tego lokalu mieszkalnego.
  12. Otrzymanie dofinansowania na zakup i montaż indywidulanego źródła ciepła w lokalu mieszkalnym lub budynku wspólnoty nie jest możliwe w przypadku, gdy dla budynku mieszkalnego wielorodzinnego, w którym znajduje się lokal, którego dotyczy wniosek, istnieją techniczne i ekonomiczne warunki przyłączenia do sieci ciepłowniczej i dostarczania ciepła z sieci ciepłowniczej lub jest on podłączony do sieci ciepłowniczej.
  13. Wymieniane źródło ciepła na paliwo stałe musi być trwale wyłączone z użytku. Potwierdzeniem trwałego wyłączenia z użytku źródła ciepła na paliwo stałe jest imienny dokument zezłomowania / karta przekazania odpadu / formularz przyjęcia odpadów metali. W przypadku pieców kaflowych i innych źródeł ciepła, które nie podlegają zezłomowaniu, należy przedstawić odpowiedni protokół kominiarski wydany przez mistrza kominiarskiego, potwierdzający trwałe odłączenie od przewodu kominowego. Beneficjent końcowy zobowiązany jest dołączyć ww. dokumenty do Wniosku o płatność
  14. Wszystkie urządzenia oraz materiały muszą być fabrycznie nowe, dopuszczone do obrotu oraz w przypadku, gdy wynika to z obowiązujących przepisów prawa – posiadać deklaracje zgodności urządzeń z przepisami z zakresu bezpieczeństwa produktu (oznaczenia „CE” lub „B”). Jeżeli wynika to z przepisów prawa, usługi muszą być wykonane przez osoby lub podmioty posiadające stosowne uprawienia i pozwolenia oraz przeprowadzone zgodnie z obowiązującym prawem i normami.
  15. W przypadku współwłasności lub wspólnego ograniczonego prawa rzeczowego do lokalu mieszkalnego dofinansowanie będzie mogło zostać udzielone, jeżeli beneficjent przedłoży zgody na realizację przedsięwzięcia od wszystkich współwłaścicieli lub uprawnionych z ograniczonego prawa rzeczowego. Wzory ww. zgody stanowią Załącznik nr 5 i 6 do Regulaminu.
  16. Na jeden lokal mieszkalny lub budynek wspólnoty może zostać udzielone wyłącznie jedno dofinansowanie w ramach Programu.
  17. Dla jednej wspólnoty mieszkaniowej może być udzielone jedno dofinansowanie w ramach programu, z zastrzeżeniem, że wspólnota mieszkaniowa może złożyć wniosek o dofinansowanie na przedsięwzięcia obejmujące:
  18. zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  19. zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi drzwi/bram garażowych oddzielających przestrzeń ogrzewaną od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż),
  20. dokumentację dotyczącą powyższego zakresu: audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy,
  21. zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej, przy czym instalacja fotowoltaiczna dofinansowana w ramach programu może służyć wyłącznie na potrzeby części wspólnych budynku mieszkalnego.

jeżeli w ramach programu zakończono i rozliczono wszystkie wcześniejsze przedsięwzięcia dotyczące lokali mieszkalnych wchodzących w skład budynku, dla którego została utworzona ta wspólnota mieszkaniowa.

  1. Otrzymanie dofinansowania na zakup i montaż indywidualnego źródła ciepła w lokalu mieszkalnym nie jest możliwe w przypadku, gdy budynek mieszkalny wielorodzinny, w którym znajduje się lokal, którego dotyczy wniosek, jest podłączony do sieci ciepłowniczej.
  2. W przypadku, gdy budynek mieszkalny wielorodzinny, którego dotyczy wniosek o dofinansowanie, jest podłączony do sieci ciepłowniczej nie jest możliwe otrzymanie dofinansowania na zakup i montaż innego źródła ciepła.
  3. Na przedsięwzięcia realizowane w budynkach mieszkalnych, na budowę których po 31 grudnia 2013 r.:
  4. a) został złożony wniosek o pozwolenie na budowę lub odrębny wniosek o zatwierdzenie projektu budowlanego,
  5. b) zostało dokonane zgłoszenie budowy lub wykonania robót budowlanych w przypadku, gdy nie jest wymagane uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, nie udziela się dofinansowania na zakres kosztów kwalifikowanych z tabeli nr 3 Załącznika nr 3 do umowy o dofinansowanie, tj. ocieplenie przegród budowlanych, stolarka okienna i drzwiowa.
  6. W przypadku montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej warunkiem wypłaty dotacji na ten koszt kwalifikowany jest przedstawienie wystawionego na Beneficjenta końcowego zaświadczenia Operatora Sieci Dystrybucyjnej opatrzonego pieczęcią firmową oraz czytelnym podpisem, potwierdzającego montaż licznika dwukierunkowego wraz z numerem Punktu Poboru Energii.
  7. Dofinansowaniu nie podlegają przedsięwzięcia polegające na zwiększeniu mocy już istniejącej mikroinstalacji fotowoltaicznej.
  8. Wykonanie ekspertyzy ornitologicznej i chiropterologicznej są obowiązkowe do uzyskania dofinansowania na realizację przedsięwzięcia, w przypadku dofinansowania na zakres kosztów kwalifikowanych wskazany w Załączniku nr 3 do Umowy o dofinansowanie tj. ocieplenie przegród budowlanych, stolarka okienna i drzwiowa. Przeprowadzenie audytu energetycznego jest wymagane nie później niż do dnia zakończenia realizacji wnioskowanego przedsięwzięcia a zakres prac dla wybranego wariantu wynikającego z audytu energetycznego zostanie zrealizowany w ramach złożonego wniosku o dofinansowanie.

 

§ 6 Okres kwalifikowalności kosztów

  1. Dofinansowanie może zostać udzielone na wydatki poniesione na realizację przedsięwzięcia, którego rozpoczęcie nastąpi nie wcześniej niż w dniu zawarcia Umowy o dofinansowanie przez Beneficjenta końcowego z Gminą, a zakończenie nie nastąpi później niż 10.2025 r. Wydatki poniesione przed zawarciem Umowy Beneficjenta końcowego z Gminą nie stanowią kosztów kwalifikowanych. Okres kwalifikowalności kosztów w ramach Programu upływa z dniem 31.10.2025 r. W sytuacji, gdy wystąpi możliwość wynikająca z Programu, terminy określone w niniejszym ustępie zostaną wydłużone)
  2. Rozpoczęcie przedsięwzięcia przez Beneficjenta końcowego rozumiane jest jako poniesienie pierwszego kosztu kwalifikowanego w ramach przedsięwzięcia (data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dowodu księgowego potwierdzającego dokonanie zakupu).
  3. Zakończenie przedsięwzięcia przez Beneficjenta końcowego rozumiane jest jako poniesienie ostatniego kosztu kwalifikowanego w ramach przedsięwzięcia (data ostatniej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego lub innego dokumentu potwierdzającego wykonanie prac) i oznacza rzeczowe zakończenie wszystkich prac w ramach przedsięwzięcia objętego Umową, pozwalające na prawidłową eksploatację zamontowanych urządzeń.

 

§ 7 Składanie Wniosków o dofinansowanie

  1. Wnioski o dofinansowanie należy składać na obowiązującym aktualnie formularzu
  2. Wzór wniosku o dofinansowanie stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, który jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie Gminy Barlinek pod adresem – barlinek.pl.
  3. Przed przystąpieniem do wypełnienia Wniosku należy zapoznać się z Instrukcją wypełniania Wniosku o dofinansowanie stanowiącą Załącznik nr 2 do Regulaminu.
  4. Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać:
  • w formie papierowej w Biurze obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Barlinku, ul. Niepodległości 20, w godzinach pracy Urzędu;
  • za pośrednictwem poczty na adres:  Gmina Barlinek, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek,
  • w formie elektronicznej: przez skrzynkę podawczą Gminy Barlinek (ePUAP): /umbarlinek/skrytka (wniosek wraz z załącznikami musi być podpisany elektronicznie)
  1. Wniosek o dofinansowanie może zostać złożony przez Pełnomocnika Beneficjenta końcowego. W takim przypadku do Wniosku należy dołączyć Pełnomocnictwo stanowiące Załącznik nr 4do Regulaminu.
  2. W przypadku, gdy pełnomocnikiem Wnioskodawcy jest osobna prawna, konieczne jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie danych zawartych we właściwym rejestrze (np. KRS), przepisów lub dokumentów regulujących ustrój danego podmiotu (np. statut) lub nieprzerwanego ciągu pełnomocnictw, przy czym każde z pełnomocnictw powinno być podpisane przez osobę lub osoby udzielające pełnomocnictwa.
  3. Wniosek składa się w terminie od dnia ogłoszenia o naborze wniosków do dnia 04.2025 r. lub do wyczerpania środków finansowych przyznanych Gminie Barlinek w ramach Programu. O zachowaniu terminu złożenia decyduje data wpływu Wniosku do Urzędu potwierdzana na pierwszej stronie dostarczonego Wniosku poprzez stempel kancelarii.
  4. Wnioski złożone poza ogłoszonym terminem naboru pozostają bez rozpoznania.
  5. Jeden Wniosek może dotyczyć tylko jednego lokalu mieszkalnego lub budynku wspólnoty mieszkaniowej.
  6. W przypadku złożenia więcej niż jednego Wniosku o dofinansowanie na realizacje przedsięwzięcia na ten sam lokal mieszkalny lub budynek wspólnoty, rozpatrzeniu podlega tylko pierwszy Wniosek (decyduje kolejność wpływu), z zastrzeżeniem ust. 11.
  7. Wnioskodawca może wycofać złożony Wniosek do momentu podpisania Umowy. W celu wycofania należy złożyć pisemną i podpisaną rezygnację z jednoznacznym wskazaniem Wniosku, którego rezygnacja dotyczy. złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Barlinku osobiście, drogą pocztową lub elektroniczną.
  8. Korespondencja z Wnioskodawcą prowadzona jest w formie pisemnej na adres podany we Wniosku o dofinansowanie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
  9. Złożenie wniosku o dofinansowanie nie gwarantuje otrzymania dofinansowania.
  10. Podtrzymanie Wniosku o dofinansowanie w przypadku śmierci Wnioskodawcy:
  • W przypadku śmierci Wnioskodawcy, która nastąpiła w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia zawarcia Umowy o dofinansowanie:
  1. każdy dotychczasowy współwłaściciel lokalu mieszkalnego objętego wnioskiem może, w terminie 60 dni kalendarzowych od dnia śmierci Wnioskodawcy, złożyć pisemne oświadczenie o podtrzymaniu Wniosku o dofinansowanie;
  2. Gmina zawiesza postępowanie w sprawie udzielenia dofinansowania do czasu przedłożenia zgody pozostałych współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia w lokalu mieszkalnym, o którym mowa w pkt a) oraz innych dokumentów i oświadczeń wymaganych od Wnioskodawcy, w szczególności dotyczących uzyskiwanych dochodów;
  3. w przypadku przedłożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w ppkt b) Gmina dokonuje ponownej oceny wniosku o dofinansowanie biorąc pod uwagę zmianę Wnioskodawcy;
  4. w przypadku nieprzedłożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w ppkt b), w terminie 30 dni kalendarzowych od daty złożenia oświadczenia o podtrzymaniu Wniosku o dofinansowanie, Gmina odrzuca wniosek;
  5. w przypadku, gdy lokal mieszkalny objęty Wnioskiem o dofinansowanie nie był objęty współwłasnością lub żaden ze współwłaścicieli nie złożył oświadczenia zgodnie z ppkt a), spadkobierca zmarłego Wnioskodawcy, który wykaże, że posiada tytuł prawny do lokalu mieszkalnego objętego Wnioskiem o dofinansowanie, może, w terminie 60 dni kalendarzowych od dnia śmierci Wnioskodawcy, złożyć oświadczenie o Wniosku o dofinansowanie ppkt. b), c) i d) stosuje się odpowiednio.

2) W przypadku śmierci Beneficjenta końcowego, która nastąpiła w okresie po podpisaniu umowy o dofinansowanie:

  1. a) każdy dotychczasowy współwłaściciel lokalu mieszkalnego objętego umową może, w terminie 60 dni kalendarzowych od dnia śmierci Beneficjenta, złożyć pisemne oświadczenie o podtrzymaniu realizacji przedsięwzięcia;
  2. b) Gmina zawiesza terminy realizacji przedsięwzięcia do czasu przedłożenia zgody pozostałych współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia w lokalu mieszkalnym, o którym mowa w ppkt a);
  3. c) W przypadku nieprzedłożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w ppkt b), w terminie 30 dni kalendarzowych od daty złożenia oświadczenia o podtrzymaniu realizacji przedsięwzięcia, umowa wygasa;
  4. d) W przypadku, gdy lokal mieszkalny objęty umową nie był objęty współwłasnością lub żaden ze współwłaścicieli nie złożył oświadczenia zgodnie z ppkt a), spadkobierca zmarłego Beneficjenta końcowego, który wykaże, że posiada tytuł prawny do lokalu mieszkalnego objętego umową, może, w terminie 60 dni kalendarzowych od dnia śmierci Beneficjenta końcowego, złożyć oświadczenie o podtrzymaniu realizacji przedsięwzięcia ppkt a) b) i c) stosuje się odpowiednio.
  5. W przypadku dołączenia do wniosku kopii dokumentów, należy potwierdzić je za zgodność z oryginałem własnoręcznym podpisem.
  6. Dokumenty wymagane do wniosku:
  • Oświadczenie wnioskodawcy o wysokości osiągniętych dochodów (dotyczy podstawowego poziomu dofinansowania). Do Wniosku nie należy dołączać kopii PIT. Dokumenty w oryginale należy przechowywać od momentu złożenia Wniosku do czasu zakończenia Umowy (tj. do zakończenia okresu trwałości, który wynosi 5 lat od daty zakończenia przedsięwzięcia). W tym okresie, na żądanie upoważnionych podmiotów, Beneficjent    końcowy    jest    zobowiązany do udostępnienia dokumentów potwierdzających prawidłowość danych (jeśli dotyczy);
  • Zaświadczenie wydane zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy, nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy (dotyczy podwyższonego i najwyższego poziomu dofinansowania) lub zaświadczenie o prawie do zasiłku stałego, okresowego, rodzinnego lub specjalnego (dotyczy najwyższego poziomu dofinansowania. Powyższe dokumenty można uzyskać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Barlinku, ul. Strzelecka 29, 74 - 320 Barlinek (jeśli dotyczy);
  • Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy);
  • Oświadczenie wszystkich współwłaścicieli lub uprawnionych z ograniczonego prawa rzeczowego o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli dotyczy);
  • Oświadczenie Współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli dotyczy);
  • Kopia aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu mieszkalnego (jeśli dotyczy);
  • Kopia dokumentu przedsiębiorstwa ciepłowniczego informująca o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej dla budynku wielorodzinnego, wydanego w okresie 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie lub kopia dokumentu przedsiębiorstwa ciepłowniczego informującego, że dla budynku mieszkalnego nie ma możliwości technicznych i ekonomicznych podłączenia do sieci ciepłowniczej lub nie jest on podłączony do sieci ciepłowniczej (jeśli dotyczy);
  • Zdjęcia stanu aktualnego pieca lub kotła na paliwo stałe wraz z tabliczką znamionową;
  • Uchwała wspólnoty mieszkaniowej w sprawie wyboru zarządu wspólnoty (jeśli dotyczy);
  • Uchwała wspólnoty o przystąpieniu do realizacji zadania w ramach programu „Ciepłe Mieszkanie” (jeśli dotyczy);
  • Uchwała wspólnoty w sprawie wyrażenia zgody na realizację inwestycji przez Zarządcę (jeśli dotyczy).
  • Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT (jeśli dotyczy).

 

§ 8 Rozpatrywanie wniosków o udzielenie dofinansowania

  1. Rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie następuje nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania przez Gminę Barlinek kompletnego wniosku od Wnioskodawcy.
  2. W przypadku braków formalnych dotyczących złożonego wniosku, Wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie.
  3. W przypadku nieuzupełnienia brakujących dokumentów w terminie określonym w wezwaniu, wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, o czym Wnioskodawca zostanie pisemnie poinformowany.
  4. Dopuszcza się przeprowadzenie wizji lokalnej mającej na celu potwierdzenie istnienia w lokalu mieszkalnym lub budynku wspólnoty czynnego źródła ciepła na paliwo stałe w rozumieniu Programu „Ciepłe Mieszkanie”, której termin ustalony zostanie z Wnioskodawcą.
  5. Rozpatrzenie kolejnego Wniosku o dofinansowanie na realizację przedsięwzięcia dotyczącego tego samego lokalu mieszkalnego jest możliwe po wycofaniu wcześniejszego Wniosku.
  6. W przypadku wpływu do Urzędu Wniosków o dofinansowanie na kwotę wyższą niż przyznana Gminie na ten cel dotacja, o otrzymaniu dofinansowania decyduje kolejność wpływu Wniosków o dofinansowanie spełniających wszystkie warunki Programu.
  7. Wnioski o dofinansowanie, które spełniają wszystkie warunki Programu, ale ze względu na wyczerpanie środków dotacji nie otrzymały dofinansowania, zostają wpisane na listę rezerwową w kolejności wpływu do Urzędu i mają pierwszeństwo w otrzymaniu dofinansowania w przypadku powstania oszczędności przy rozliczaniu dotacji.
  8. Ocena wniosków odbywać się będzie w oparciu o kryteria oceny wniosku stanowiące Załącznik nr 8 do Regulaminu.
  9. Wniosek podlega odrzuceniu, jeżeli:
  • niespełniony jest którykolwiek z warunków wynikających z Programu niemożliwy do poprawy;
  • Wnioskodawca pomimo wezwania w wyznaczonym terminie, nie złożył korekty Wniosku, uzupełninia brakujących informacji, dokumentów lub wyjaśnień;
  • z oceny, o której mowa w § 8 pkt 8 wynika, że niespełnione zostały kryteria dostępu wynikające z Programu;
  • Wnioskodawca złożył wyjaśnienie niekompletne, niepozwalające na   stwierdzenie, że kryteria zostały spełnione.
    1. O odrzuceniu Wniosku o dofinansowanie oraz odmowie zawarcia Umowy o dofinansowanie Wnioskodawca informowany jest w formie pisemnej wraz uzasadnieniem.
    2. W przypadku odrzucenia Wniosku na etapie rozpatrywania Wnioskodawca może w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o odrzuceniu Wniosku zwrócić się na piśmie z prośbą o ponowne rozpatrzenie wniosku uzasadniając swoje stanowisko.
    3. Gmina rozpatruje pismo, o którym mowa w ust.11 w terminie 10 dni roboczych od dnia wpływu pisma do Urzędu.
    4. W przypadku spraw skomplikowanych, wymagających zasięgnięcia dodatkowych opinii, termin rozpatrzenia odwołania może ulec przedłużenie, o czym Gmina poinformuje Wnioskodawcę.
    5. Odrzucenie Wniosku na etapie oceny według kryteriów oceny wniosku nie stanowi przeszkody do ubiegania się o dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach tego samego naboru na podstawie nowego wniosku.

 

§ 9 Zawarcie umowy o dofinansowanie

  1. Decyzja o udzieleniu dofinansowania, która nie stanowi decyzji w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego,    jest     podejmowana     przez     Gminę     dla    wniosków o dofinasowanie, które pozytywnie przeszły ocenę wg kryteriów oceny wniosków.
  2. Odmowa udzielenia dofinansowania jest możliwa dla Wniosków o dofinansowanie spełniających wszystkie warunki Programu w przypadku wyczerpania dotacji otrzymanej przez Gminę na ten cel.
  3. W przypadku pozytywnej decyzji w sprawie udzielenie dofinansowania Gmina przekazuje do Wnioskodawcy informację o akceptacji Wniosku o dofinansowanie w formie pisemnej, ze wskazaniem terminu i miejsca podpisania Umowy o dofinansowanie zgodnie ze wzorem, stanowiącym Załącznik nr 9 do niniejszego Regulaminu.
  4. W indywidualnych przypadkach, na uzasadnioną prośbę Wnioskodawcy, istnieje możliwość zmiany terminu, o którym mowa w ust. 3. Prośba o zmianę terminu musi być złożona za pośrednictwem poczty elektronicznej albo w formie pisemnej do 3 dni roboczych przed upływem tego terminu.
  5. Umowa o dofinansowanie powinna zostać zawarta w terminie 14 dni roboczych od dnia doręczenia Wnioskodawcy przez Gminę oświadczenia o akceptacji Wniosku, o którym mowa w ust. 3.
  6. W przypadku gdy Wnioskodawca nie podpisał umowy o dofinansowanie w terminie, o którym mowa w ust. 5, Gmina wezwie Wnioskodawcę w formie pisemnej do zawarcia umowy w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania.
  7. Niewykonanie przez Wnioskodawcę obowiązku w terminie wynikającym z wezwania, o którym mowa w ust. 7 zostanie uznane za rezygnację z ubiegania się o dofinansowanie i będzie równoznaczne z oświadczeniem Wnioskodawcy o odstąpieniu od zawarcia umowy, a Wniosek zostanie odrzucony.
  8. Umowa zostaje zawarta w momencie złożenia podpisów przez obie strony Umowy.

 

§ 10 Przekazanie dofinansowania

  1. W terminie 14 dni roboczych od dnia wykonaniu całego zakresu prac określonych we wniosku o dofinansowanie oraz dokonaniu płatności w ramach realizacji przedsięwzięcia, Beneficjent końcowy składa do Gminy jeden wniosek o płatność w ramach Programu „Ciepłe Mieszkanie”.
  2. Wzór wniosku o płatność stanowi załącznik nr 10 Regulaminu.
  3. Gmina w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku o płatność dokona jego oceny. W przypadku braków dotyczących złożonego wniosku, Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
  4. Na podstawie zatwierdzonych przez Gminę wniosków o płatność Beneficjentów końcowych, Gmina składa jeden „zbiorczy” wniosek o płatność do WFOŚiGW w Szczecinie, nie częściej niż raz w miesiącu.
  5. WFOŚiGW przekazuje Gminie „zbiorczą” dotację w terminie do 30 dni od daty wpływu do WFOŚiGW kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku o płatność sporządzonego na podstawie wniosków o płatność złożonych przez Beneficjentów końcowych.
  6. Gmina wypłaci Beneficjentowi końcowemu dofinansowanie w równowartości środków dotacji otrzymanych z WFOŚiGW w terminie 14 dni roboczych od ich otrzymania, w zakresie objętym zatwierdzonym wnioskiem o płatność.
  7. Wypłata dofinansowania przez Gminę następuje na zasadzie refundacji poniesionych przez Beneficjenta końcowego kosztów.
  8. Nie wypłaca się dofinansowania, jeżeli Beneficjent końcowy zbył przed wypłatą dofinansowania budynek/lokal mieszkalny objęty tym dofinansowaniem.

 

§ 11 Kontrola Przedsięwzięcia

  1. Gmina dokona kontroli w miejscu realizacji przedsięwzięcia dla co najmniej 10% zakończonych w danym roku przedsięwzięć, dla których Beneficjenci końcowi złożyli wnioski o płatność końcową.
  2. Kontroli przedsięwzięć u Beneficjenta końcowego w miejscu realizacji przedsięwzięcia może dokonać również NFOŚiGW/WFOŚiGW, samodzielnie lub poprzez podmioty zewnętrzne od daty złożenia wniosku o dofinansowanie przez beneficjenta końcowego, w trakcie realizacji oraz w okresie jego trwałości.
  1. W ramach kontroli, o której mowa w ust. 1 i 2, NFOŚiGW/WFOŚiGW może dokonać kontroli przedsięwzięć u Beneficjenta końcowego w jego siedzibie lub w miejscu realizacji przedsięwzięcia, samodzielnie lub poprzez podmioty zewnętrzne, od daty złożenia wniosku o dofinansowanie przez Beneficjenta końcowego, w trakcie realizacji przedsięwzięcia oraz nie później niż 6 miesięcy od dnia upływu okresu trwałości przedsięwzięcia zrealizowanego przez ostatniego Beneficjenta końcowego; zewnętrznie podmioty mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości realizacji Umowy oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji i wyjaśnień dotyczących jej realizacji.
  2. Kontrole realizowane będą zgodnie z obowiązującymi wewnętrznymi regulacjami w Gminie NFOŚiGW/WFOŚiGW.
  3. W razie ustalenia, że wypłacona Beneficjentowi kwota dofinansowania jest wyższa niż kwota należnej dotacji wynikającej z Umowy, Beneficjent końcowy jest zobowiązana do zwrotu różnicy na rachunek bankowy Gminy wraz z odsetkami naliczonymi jak od zaległości podatkowych liczonymi od następnego dnia po dniu przekazania dotacji Beneficjentowi końcowemu do dnia dokonania zwrotu włącznie tj. uznania rachunku bankowego Gminy.

 

§ 12 Trwałość Przedsięwzięcia

  1. Okres trwałości przedsięwzięcia dla Beneficjenta końcowego wynosi 5 lat od daty zakończenia przedsięwzięcia. W okresie trwałości Beneficjent końcowy nie może zmienić przeznaczenia budynku/lokalu z mieszkalnego na inny, nie może zdemontować urządzeń, instalacji oraz wyrobów budowlanych zakupionych i zainstalowanych w trakcie realizacji przedsięwzięcia, a także nie może zainstalować dodatkowych źródeł ciepła, niespełniających warunków Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” i wymagań technicznych określonych w Załączniku nr 2 i 3 do umowy o dofinansowanie;
  2. Przy rozwiązaniu umowy najmu lokalu mieszkalnego z zasobu gminy objętego przedsięwzięciem nie zwalnia się Beneficjenta końcowego z obowiązków związanych z realizacją przedsięwzięcia, w szczególności zapewnienia zachowania trwałości przedsięwzięcia.
  3. Zbycie nieruchomości objętej przedsięwzięciem   nie   zwalnia   Beneficjenta końcowego z zapewnienia zachowania trwałości przedsięwzięcia. W umowie zbycia nieruchomości jej nabywca może przejąć wszystkie obowiązki Beneficjenta końcowego wynikające z umowy zawartej z Gminą. W takim przypadku, Beneficjent końcowy jest zobowiązany w terminie 30 dni poinformować Gminę, z którą zawarł umowę o fakcie zbycia i podać dane nowego właściciela budynku/lokalu mieszkalnego.
  4. W przypadku przejęcia obowiązków wynikających z umowy o dofinansowanie przez nowego właściciela budynku/lokalu mieszkalnego, nabywca będzie odpowiedzialny za zachowanie trwałości. W przypadku braku ww. postanowienia w umowie sprzedaży budynku/lokalu mieszkalnego, za zachowanie trwałości będzie odpowiedzialny Beneficjent końcowy.

 

§ 13 Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie wątpliwości odnoszące się do interpretacji postanowień Regulaminu rozstrzyga Gmina Barlinek.
  2. Złożenie wniosku o dofinansowanie w naborze w ramach Programu oznacza:
  3. akceptację Programu, postanowień niniejszego Regulaminu oraz dokumentów w nim wymienionych;
  4. wyrażenie zgody na przeprowadzenie przez przedstawicieli Gminy lub przedstawicieli WFOŚiGW lub NFOŚiGW lub inny podmiot upoważniony przez te instytucje kontroli realizacji przedsięwzięcia, w tym podczas wizytacji końcowej do czasu zakończenia okresu trwałości przedsięwzięcia.
  5. Wskazane w Regulaminie terminy rozpatrywania wniosków przez Gminę mają charakter instrukcyjny i ich naruszenie przez Gminę nie stanowi podstawy do roszczeń ze strony Wnioskodawcy.
  6. Beneficjent końcowy ma obowiązek niezwłocznego informowania Gminy o każdej zmianie danych adresowych, pod rygorem uznania skutecznego doręczenia korespondencji przez Gminę, przesłanej na dotychczas znany Gminie adres Beneficjenta końcowego.
  7. Beneficjent końcowy oświadcza, że adres e-mail, który podał we Wniosku jest wyłącznie w jego posiadaniu oraz ma do niego nieograniczony dostęp.
  8. W uzasadnionych przypadkach może nastąpić zmiana postanowień Regulaminu w trybie jak dla przyjęcia niniejszego Regulaminu.
  9. Celem rozstrzygnięcia ewentualnych sporów i roszczeń związanych z naborem, podejmowane będą wszelkie działania mające na celu polubowne rozwiązanie sporu / roszczenia. W przypadku braku porozumienia, spory i roszczenia będą podlegały rozstrzygnięciu przez sąd właściwy dla siedziby Gminy.

 

 

 

Załączniki do Regulaminu: