miniatura

Komunikat nt. wyrobów zawierających azbest lub PCB

Zgodnie z ustawą Prawo ochrony środowiska azbest oraz PCB są substancjami stwarzającymi szczególne zagrożenie dla środowiska. W związku z tym podmioty gospodarcze oraz osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami zobowiązane są przedkładać odpowiednio wojewodzie lub burmistrzowi miasta:

  1. informację o wykorzystywanych PCB (Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 24 czerwca 2002 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska, Dz.U. z 2002 r. Nr 96, poz.860).Urządzenia lub instalacje, w których były lub są wykorzystywane PCB należy inwentaryzować poprzez sporządzenie dokumentacji, która podlega aktualizacji na bieżąco (załącznik nr 3- rozporządzenie).
  2. informację dotyczącą wyrobów zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania lub informację o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone (Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania  instalacji  lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. z  2003 r. Nr 192, poz. 1876), która podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.

Właściciel, zarządca lub użytkownik nieruchomości dokonuje  inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest, poprzez sporządzenie spisu z natury. Inwentaryzację sporządza się jeden raz w roku. Wynik inwentaryzacji ujmuje się w informacji (według wzorów określonych  w załączniku  nr 1 i 2- rozporządzenie).

Jeden egzemplarz inwentaryzacji  osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami zobowiązane są przekazać burmistrzowi, a osoby prawne - bezpośrednio wojewodzie, w terminie do 31 stycznia każdego roku. Drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia nowej informacji.

Dodatkowo właściciel, zarządca lub użytkownik pomieszczeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest, winien umieścić w widocznym miejscu instrukcję bezpiecznego postępowania i oznakowanie, według załączonego wzoru (zał. nr 2- rozporządzenie).

Mimo, że przepisy tego nie nakazują proszę podmioty gospodarcze działające na terenie  Gminy Barlinek, o przedłożenie kopii ww. informacji również Burmistrzowi Barlinka.

 

 

Informacja o wyrobach azbestowych

Azbest - rozporządzenie na temat wymagań

PCB - rozporządzenie na temat wymagań

 

uwaga polowanie

Barlinek, 27.01.2022 r.

RGN.X.6151.5.1.2022

 

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA BARLINKA

 

Na podstawie art. 42ab ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo Łowieckie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1683) Burmistrz Barlinka podaje do publicznej wiadomości informację o terminie rozpoczęcia i zakończenia oraz miejscu polowania zbiorowego organizowanego przez Nadleśnictwo Barlinek na terenie obwodu 267 (OHZ) w związku z koniecznością sanitarnego odstrzału dzików.

 

Polowanie odbywać się będzie 31.01.2022 r. od godziny 800 do 1600 na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny w  Nadleśnictwie Barlinek, obwód 267 (mapa w załączeniu)

 

Ponadto informuję, iż właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu, w terminie nie krótszym niż 3 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia polowania zbiorowego, może zgłosić sprzeciw wraz z uzasadnieniem. W sprzeciwie właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu powinien wskazać nieruchomość poprzez podanie dokładnego adresu oraz numeru działki ewidencyjnej i obrębu. Burmistrz zawiadamia niezwłocznie dzierżawcę lub zarządcę obwodu łowieckiego o wniesionym przez właściciela, posiadacza lub zarządcę gruntu sprzeciwie do organizowanego polowania zbiorowego, przekazując mu ten sprzeciw wraz z uzasadnieniem. Dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego przy organizacji polowania zbiorowego uwzględnia sprzeciw, gdy wykonywanie polowania będzie zagrażało bezpieczeństwu lub życiu ludzi. Dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego obowiązany jest przed planowanym terminem rozpoczęcia polowania zbiorowego oznakować obszar tego polowania tablicami ostrzegawczymi.

  

 

 

Załącznik:

Mapa obwodu 267 z opisem granic.

 

 

Obrazek - notes

Barlinek, 26 stycznia 2022 r.

OC.5520.3.2022

 

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA BARLINKA

 

Na podstawie art. 49 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.) Burmistrz Barlinka podaje do publicznej wiadomości rozporządzenie nr 1/2022 Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 24 stycznia 2022 r. w sprawie odstrzału sanitarnego dzików na terenie województwa zachodniopomorskiego. Zgodnie z § 4 ww. rozporządzenia wchodzi ono w życie z dniem podania do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gmin położonych na obszarze, o którym mowa w § 1.

Obwieszczenie udostępnione jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku pod adresem: www.bip.barlinek.pl.

 

 

Załącznik:

Rozporządzenie nr 1/2022 Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 24 stycznia 2022 r.

uwaga polowanie

Barlinek, 21.01.2022 r.

RGN.X.6151.2.2.2021

  

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA BARLINKA

 

 

Na podstawie art. 42ab ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo Łowieckie (Dz.U. z 2020 poz. 1683 ze zm.) Burmistrz Barlinka podaje do publicznej wiadomości terminy polowań zbiorowych w obwodzie nr 269 dzierżawionym przez Koło Łowieckie „Diana” w Myśliborzu w sezonie łowieckim 2021/2022.

 

Plan polowań stanowi załącznik do obwieszczenia

 

          W przypadku gdy wystąpią niezależne od Koła Łowieckiego sytuacje (np. złe warunki atmosferyczne lub zbyt niska frekwencja) polowanie zbiorowe może zostać odwołane. W uzasadnionych przypadkach władze Koła mogą zarządzić zorganizowane dodatkowych polowań zbiorowych, nieujętych w poniższym planie. Zgodnie z art. 42a ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo Łowieckie (Dz.U. z 2020 poz. 1683 z 30.09.2020 r.) w polowaniu mogą brać udział także obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, jeśli spełniają warunki opisane w powyższym artykule. Tydzień przed zaplanowanym polowaniem zbiorowym dla myśliwych zagranicznych zostanie zamknięta część lub cały obwód łowiecki.

          Ponadto informuję, iż właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu, w terminie nie krótszym niż 3 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia polowania zbiorowego, może zgłosić sprzeciw wraz z uzasadnieniem. W sprzeciwie właściciel, posiadacz lub zarządca gruntu powinien wskazać nieruchomość poprzez podanie dokładnego adresu oraz numeru działki ewidencyjnej i obrębu. Burmistrz zawiadamia niezwłocznie dzierżawcę lub zarządcę obwodu łowieckiego o wniesionym przez właściciela, posiadacza lub zarządcę gruntu sprzeciwie do organizowanego polowania zbiorowego, przekazując mu ten sprzeciw wraz z uzasadnieniem. Dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego przy organizacji polowania zbiorowego uwzględnia sprzeciw, gdy wykonywanie polowania będzie zagrażało bezpieczeństwu lub życiu ludzi. Dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego obowiązany jest przed planowanym terminem rozpoczęcia polowania zbiorowego oznakować obszar tego polowania tablicami ostrzegawczymi.

 

 

Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości przez zamieszczenie:

− w BIP Gminy Barlinek− www.bip.barlinek.pl;

− na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Barlinku – www.barlinek.pl;

− na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Barlinku przy ul. Niepodległości 20, II piętro.

 

zdjęcie miniaturka

W dniu 17 stycznia 2022 r. Burmistrz Barlinka podpisał umowę z firmą Przedsiębiorstwo Budowlane „JPG” Sp. z o.o. z siedzibą Rychnów 2, 74-320 Barlinek, wybraną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania „Przebudowa stadionu miejskiego w Barlinku – etap II – budynek zaplecza stadionu”.

Zakres przedsięwzięcia obejmuje:

  • dokończenie przebudowy budynku zaplecza stadionu (m.in. wykonanie: konstrukcji żelbetowej, schodów, ścianek działowych, przegród i nadproży, posadzek, wykończenia ścian, stolarki okiennej i drzwiowej, dachu, elewacji, windy, tarasu);
  • budowę wewnętrznej instalacji: wodociągowej, sanitarnej, gazowej, centralnego ogrzewania, kanalizacji deszczowej oraz wentylacji mechanicznej i elektrycznej w części nowo projektowanej i części podlegającej przebudowie;
  • budowę zewnętrznej instalacji kanalizacji deszczowej;
  • przebudowę zewnętrznej instalacji elektrycznej;
  • budowę instalacji odgromowej;
  • włączenie nowo wybudowanych instalacji wewnętrznych do istniejących sieci zewnętrznych;
  • wykonanie instalacji fotowoltaicznej;
  • zagospodarowanie terenu (m.in. wykonanie: ogrodzenia, przebudowa miejsc postojowych, nawierzchni utwardzonych i posadzek w sąsiedztwie budynku, nasadzeń, uporządkowanie terenu budowy).

Koszt zadania to ok. 4.870.800 zł brutto.

Projekt jest realizowany z wykorzystaniem środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 Oś Priorytetowa 9 „Infrastruktura publiczna” Działanie 9.3 „Wspieranie rewitalizacji w sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności i obszarów miejskich i wiejskich” na podstawie umowy o dofinansowaniu Projektu Nr RPZP.09.03.00-32-0025/18-00 z dnia 13 grudnia 2018r.

Udział tych środków w wartości zamówienia wynosi ok. 65%.