Senior w Dobrej Formie
- Szczegóły
- Odsłony: 132
serdecznie zapraszamy dojrzałych mieszkańców Waszej Gminy do wzięcia udziału w programie Fundacji MultiSport "Senior w Dobrej Formie". Program jest dofinansowany ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki i *dla uczestników - całkowicie bezpłatny*.
Program „Senior w dobrej formie” został zainicjowany w odpowiedzi na alarmująco niski poziom aktywności fizycznej wśród seniorów w Polsce. Stworzono go z myślą o osobach dojrzałych. Dzięki udziałowi w programie, seniorzy zyskują dostęp do wiedzy i praktycznych narzędzi, które pomagają im utrzymać dobrą formę oraz cieszyć się pełnią życia na każdym etapie. Główne założenia programu obejmują zwiększenie świadomości na temat zdrowego starzenia się, promowanie regularnej aktywności fizycznej, poprawę zdrowia psychicznego oraz integrację społeczną uczestników. Program kładzie nacisk na profilaktykę zdrowotną, co jest niezwykle ważne w tej grupie wiekowej, szczególnie w kontekście zachowania mobilności i niezależności.
Dotacja na prace konserwatorskie.
- Szczegóły
- Odsłony: 502
W dniu 20 listopada 2024 r. została podpisana umowa pomiędzy Gminą Barlinek a Parafią Rzymskokatolicką pw. Św. Antoniego z Padwy w Mostkowie. Przedmiotem umowy jest udzielenie dotacji na prace konserwatorskie Kościoła w Strąpiu.
Łączna kwota wsparcia wynosi 174 800,27 zł, z czego aż 171 304,26 zł to środki pozyskane przez Gminę w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Reszta, tj. 3 496,01 zł, pochodzi z budżetu Gminy.
Kościół w Strąpiu to nie tylko miejsce kultu, ale również istotny element naszego lokalnego dziedzictwa historycznego. Dzięki wspólnym staraniom zadbamy o jego piękno i trwałość dla przyszłych pokoleń
.
X SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
- Szczegóły
- Odsłony: 313
OGŁOSZENIE
RADA MIEJSKA W BARLINKU PODAJE DO WIADOMOŚCI,
że w dniu 28 listopada 2024 r. o godzinie 1200
w sali konferencyjnej Barlineckiego Ośrodka Kultury
w Barlinku przy ul. Podwale 9 odbędzie się
X SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad i przyjęcie wniosków radnych w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad.
- Interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
- Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
- Sprawozdanie z realizacji Strategii Rozwiazywania Problemów Społecznych w Gminie Barlinek na lata 2019-2023 za rok 2023.
- Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2023/2024.
- Informacja o:
- wydanych w 2023 r. decyzjach dotyczących tzw. opłaty planistycznej, opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wypłaconych w 2023 r. przez Gminę odszkodowaniach za obniżenie wartości działki w związku
z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, - zgłoszonych w 2023 r. przez właścicieli lub wieczystych użytkowników nieruchomości żądaniach wobec Gminy, jeżeli korzystanie z nieruchomości stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone w związku
z uchwaleniem albo zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. - Projekt uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali oraz pomieszczeń tymczasowych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Barlinek.
- Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXVI/244/2021 w sprawie przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Barlinek na lata 2021- 2027.
- Projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na 2025 rok.
- Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
- Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2024 rok.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu pieniężnego do Spółki Szpital Barlinek Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością, na podwyższenie jej kapitału zakładowego oraz objecie udziałów
w podwyższonym kapitale. - Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
- Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości, porządku i gospodarki odpadami na terenie Gminy Barlinek.
- Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025.
- Projekt uchwały w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości położonej w Moczkowie przy ul. Myśliborskiej, stanowiącej własność Gminy Barlinek - dz. nr 115/55.
- Projekt uchwały w sprawie przyznanie pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości położonej w Moczkowie przy ul. Myśliborskiej, stanowiącej własność Gminy Barlinek - dz. nr 115/50.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych położonych w Barlinku przy ul. Marii Konopnickiej, stanowiących własność Gminy Barlinek.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości gruntowej.
- Projekt uchwały w sprawie wstępnej lokalizacji przystanków komunikacyjnych.
- Projekt uchwały w sprawie wyboru Opiekuna Młodzieżowej Rady Miasta w Barlinku.
- Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia wniosku.
- Projekt uchwały w sprawie przyznania medalu Za zasługi dla Barlinka.
- Informacja Przewodniczącego Rady z pracy w okresie sprawozdawczym oraz zgłoszonych poprawkach lub uzupełnieniach do protokołu z poprzedniej sesji.
- Informacja z pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Sprawy różne.
- Zakończenie sesji.
RADA ZAPRASZA ZAINTERESOWANYCH DO UDZIAŁU W OBRADACH
PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
Cezary Michalak
Komunikat Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa
- Szczegóły
- Odsłony: 171
UWAGA !!!
Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa przestrzega
przed zakupem oraz stosowaniem środków ochrony roślin zawierających w swoim
składzie substancję czynną fosforek glinu.
Są to preparaty przeznaczone wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych i zarówno ich
zakup jak i stosowanie wymaga bezwzględnego przestrzegania przepisów prawa. Osoba
dokonująca zakupu ma obowiązek posiadania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w
zakresie stosowania środków ochrony roślin. Dodatkowo, środki ochrony roślin zawierające
w swoim składzie fosforek glinu, przeznaczone są do stosowania przez użytkowników
profesjonalnych, którzy ukończyli szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin
metodą fumigacji. Mówi o tym art. 28 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony
roślin. Absolutnie zabronione jest stosowanie tego typu środków ochrony roślin przez
amatorów.
Środki ochrony roślin zawierające w swoim składzie substancję czynną fosforek glinu,
stanowią specyficzną grupę produktów, których działanie polega na uwalnianiu w obecności
wilgoci atmosferycznej toksycznego gazu fosforowodoru.
Fosforowodór wykazuje działanie toksyczne i inne szkodliwe działanie biologiczne na
ustrój człowieka: gaz jest bardzo toksyczny, drażniący, powoduje obrzęk płuc,
uszkodzenie mięśnia sercowego, układu nerwowego oraz wątroby. W skrajnych
przypadkach kontakt z tym gazem może doprowadzić do śmierci.
W świetle przekazywanych przez media informacji odnośnie zatruć fosforowodorem istnieje
prawdopodobieństwo, że wielu nabywców środków ochrony roślin zawierających w swoim
składzie substancję czynną fosforek glinu, będzie chciało pozbyć się toksycznej
substancji. W związku z tym informuję, że absolutnie niedopuszczalne jest wyrzucanie
zarówno pustych opakowań oraz niewykorzystanych jeszcze środków tego typu wraz
z odpadami komunalnymi.
Utylizacja środków ochrony roślin, w tym fumigantów, musi być wykonana wyłącznie przez
specjalistyczną firmę zajmującą się utylizacją odpadów niebezpiecznych. Każda inna metoda
utylizacji fumigantów jest surowo zabroniona oraz stwarza poważne ryzyko
niekontrolowanego uwolnienia i rozprzestrzenienia toksycznego gazu – fosforowodoru.
Opakowania po środkach ochrony roślin można oddawać do punków obrotu środkami
ochrony roślin oraz do firm zajmujących się zbiórką odpadów niebezpiecznych. Zwroty
środków ochrony roślin do dostawców nie mogą być wysyłane w zwykłych przesyłkach;
należy je odsyłać transportem do przewozu towarów niebezpiecznych, zgodnie z umową
ADR.
W celu uzyskania informacji proszę o kontakt z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony
Roślin i Nasiennictwa w Koszalinie (tel. 94 34-33-214, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).