Komunikat Powiatowego Lekarza Weterynarii w Myśliborzu
- Szczegóły
- Odsłony: 413
Inspekcja Weterynaryjna Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Myśliborzu przesyła pismo PIW.Z913.343.2024 – informujące o wystąpieniu ogniska ASF u świń w miejscowości Darż, gminie Maszewo – powiat goleniowski.
Pismo Inspektoratu Weterynarii w Myśliborzu nr PIW.Z913.343.2024
Rozpoczęto zbieranie wniosków do planu ogólnego gminy Barlinek
- Szczegóły
- Odsłony: 601
Urząd Miejski w Barlinku rozpoczął prace nad planem ogólnym gminy Barlinek.
Plan ogólny został wprowadzony zmianą ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 7 lipca 2023 r. w ramach reformy systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego w Polsce.
Plan ogólny będzie aktem prawa miejscowego, który ma być uchwalany obligatoryjnie dla całego obszaru gminy. Będzie on nadrzędnym aktem planowania przestrzennego w gminie, z którym zgodne będą musiały być plany miejscowego oraz decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Istotnym elementem planu ogólnego będzie wyznaczenie stref planistycznych i standardów urbanistycznych, co pozwoli na prowadzenie polityki rozwoju gminy w sposób bardziej zrównoważony i harmonijny.
Projekt planu ogólnego powstaje przy współudziale wszystkich zainteresowanych.
Na pierwszym etapie prac nad dokumentem, mieszkańcy gminy mogą wyrazić swoje oczekiwania co do planu ogólnego poprzez złożenie formalnego wniosku, o którym mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Każda osoba, firma czy instytucja może złożyć taki wniosek.
Termin, sposób i miejsce składania wniosków do planu ogólnego został określony w obwieszczeniu Burmistrza Barlinka o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego gminy Barlinek zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku w zakładce Obwieszczenia, w prasie oraz wywieszonym w widocznym miejscu na tablicach ogłoszeń zlokalizowanych na terenie gminy Barlinek i w siedzibie urzędu.
Wniosek do planu ogólnego powinien dotyczyć planowanego przeznaczenia / funkcji konkretnego terenu gminy (należy wskazać nr ewidencyjny działki, obręb i jednostkę ewidencyjną) oraz może odnosić się również do innych parametrów i podstawowych wskaźników zagospodarowania, w tym wysokości i powierzchni zabudowy oraz minimalnej powierzchni biologicznie czynnej.
Graniczny termin składania wniosków do planu ogólnego ustalono na dzień: 23.09.2024
Wnioski złożone po upływie wyżej podanego terminu pozostaną bez rozpatrzenia.
Wypełnione wnioski można złożyć:
- elektronicznie:
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
- za pomocą platformy ePUAP: /umbarlinek/skrytka.
- listownie lub osobiście:
- Urząd Miejski w Barlinku, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek
Wnioski składa się na specjalnym formularzu, który został określony w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509).
Wzór formularza wniosku jest dostępny na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Barlinku w zakładce Obwieszczenia jako załącznik do obwieszczenia w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Barlinek
Link : https://bip.barlinek.pl/obwieszczenia,13_2024-_885
Na kolejnych etapach opracowywania planu ogólnego mieszkańcy będą mogli brać udział w konsultacjach społecznych. Będzie można wypełniać ankiety, składać uwagi i uczestniczyć w bezpośrednich spotkaniach związanych z tworzeniem dokumentu.
Równolegle do planu ogólnego opracowywana będzie strategia rozwoju gminy Balinek Strategia rozwoju gminy i plan ogólny będą ze sobą ściśle powiązane. Strategia ma wyznaczać kierunki polityki planistycznej, a plan ogólny gminy ma ją precyzować. Oba te dokumenty będą więc stanowić podstawę do kształtowania przestrzeni w gminie. Zgodnie nowelizacją ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, strategia rozwoju gminy oraz plan ogólny przejmą rolę dotychczasowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
Na stronie https://www.barlinek.pl/plan-ogolny-gminy-barlinek utworzono zakładkę PLAN OGÓLNY GMINY BARLINEK. Znajdują się tam podstawowe informacje i dokumenty związane z tematem planu ogólnego (w tym przykład wypełnionego wniosku do planu ogólnego, charakterystyka stref planistycznych w planie ogólnym na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r.). Docelowo zamieszczane tam będą ważne i aktualne informacje dotyczące prowadzonego na terenie gminy Barlinek procesu tworzenia planu ogólnego.
Więcej informacji można uzyskać na stronach:
- Serwis Rzeczypospolitej Polskiej: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/planowanie-przestrzenne
- Strona Gminy Barlinek: https://www.barlinek.pl/plan-ogolny-gminy-barlinek
Linki:
Obwieszczenie Burmistrza Barlinka o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego Gminy Barlinek
V SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
- Szczegóły
- Odsłony: 506
OGŁOSZENIE
RADA MIEJSKA W BARLINKU PODAJE DO WIADOMOŚCI,
że w dniu 29 sierpnia 2024 r. o godzinie 1100
w sali konferencyjnej Barlineckiego Ośrodka Kultury
w Barlinku przy ul. Podwale 9 odbędzie się
V SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Przedstawienie porządku obrad i przyjęcie wniosków radnych w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad.
- Złożenie ślubowania przez radnego.
- Interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
- Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
- Informacja na temat bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie Barlinek.
- Informacja na temat bezpieczeństwa p.poż w Gminie Barlinek oraz funkcjonowania jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej w Gminie Barlinek.
- Informacja na temat przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2024/2025.
- Informacja na temat oddziaływania na środowisko zakładów pracy w Gminie Barlinek.
- Projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Barlinek na zadania służące ochronie środowiska.
- Projekt uchwały zmieniający uchwalę w sprawie Wieloletniej Prognozy finansowej Gminy Barlinek na lata 2024 - 2038.
- Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2024 rok.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż części nieruchomości gruntowych położonych w Moczkowie, stanowiących własność Gminy Barlinek.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej 3 lat,
w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Gminy Barlinek. - Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących
w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Barlinek. - Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Nowogrodek Pomorski a Gminą Barlinek w zakresie lokalnego publicznego transportu zbiorowego łączących Gminę Nowogródek Pomorski z Gminą Barlinek.
- Projekt uchwały w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Barlinka oraz nadania jej statutu.
- Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/4/2024 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 14 maja 2024 roku składu osobowego Komisji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Budownictwa, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Barlinku.
- Informacja Przewodniczącego Rady z pracy w okresie sprawozdawczym oraz zgłoszonych poprawkach lub uzupełnieniach do protokołu z poprzedniej sesji.
- Informacja z pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Sprawy różne.
- Zakończenie sesji.
RADA ZAPRASZA ZAINTERESOWANYCH DO UDZIAŁU W OBRADACH
PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU
Cezary Michalak
Plaża miejska znów czynna
- Szczegóły
- Odsłony: 438
Burmistrz Barlinka informuje, że na podstawie wyników badań próbek wody w kąpielisku, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Myśliborzu, stwierdził przydatność wody do kąpieli w Kąpielisku „Plaża Miejska”.
Tym samym od 26.08.2024 r. Kąpielisko „Plaża Miejska” jest czynne.
Zakaz kąpieli
- Szczegóły
- Odsłony: 561
Burmistrz Barlinka informuje, że na podstawie wyników badań próbek wody w kąpielisku, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Myśliborzu, wprowadza ZAKAZ KĄPIELI w Kąpielisku „Plaża Miejska” od 23.08.2024 r. do czasu stwierdzenia przydatności wody do kąpieli.
Do czasu uzyskania wyniku stwierdzającego przydatność wody do kąpieli Plaża Miejska pozostanie zamknięta. Na bieżąco będziemy Państwa informować o zmianach w powyższej kwestii.