ul. M.Konopnickiej
-
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
„Budowa drogi w ul. M. Konopnickiej”
DOFINANSOWANIE: 241 289,21 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ INWESTYCJI: 482 578,42 zł
CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest stworzenie bezpiecznej sieci dróg sieci w obrębie "osiedla Górny Taras" w Barlinku, co będzie miało znaczące oddziaływanie na poprawę dostępności komunikacyjnej ważnych dla społeczności lokalnej terenów mieszkalno-usługowych, odciążając ruch i poprawiając jego płynność na sąsiednich głównych drogach. W konsekwencji będzie to miało przełożenie na poprawę warunków życia i prowadzenia działalności gospodarczej na tych terenach.
EFEKT PROJEKTU:
Wybudowano w ciągu ulicy M. Konopnickiej w Barlinku 170 m drogi jednojezdniowej o dwóch pasach ruchu o szerokości 2,5m z chodnikiem jednostronnym o szerokości 2m. Droga posiada oznakowanie poziome i pionowe drogi w elementy bezpieczeństwa ruchu. Droga została włączona do dwóch skrzyżowań z drogami publicznymi : drogą gminną ul. M. Skłodowskiej-Curie oraz drogą powiatową ul. Szosową. Powstały dwa przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z drogą powiatową w ul. Szosowej. Droga posiada oświetlenie uliczne z 6 punktami świetlnymi oraz odwodnienie w postaci sieci kanalizacji deszczowej.
HARMONOGRAM PROJEKTU: IX 2019 - VII 2020
Droga Dzikowo-Pustać
-
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
„Przebudowa drogi gminnej Dzikowo-Pustać w gminie Barlinek”
DOFINANSOWANIE: 241 289,21 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ INWESTYCJI: 482 578,42 zł
CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest poprawa układu komunikacyjnego na terenie gminy Barlinek poprzez przebudowę odcinka drogi gminnej nr 750011Z Pustać -droga powiatowa nr 2156Z (Dzikowo) i tym samym polepszenie dostępu komunikacyjnego wsi Pustać i dalej wsi Podgórze do drogi wojewódzkiej 156 Lipiany - Barlinek. Szczegółowy cel zakłada poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego na drodze Dzikowo - Pustać w Gminie Barlinek oraz dostępności komunikacyjnej wsi Pustać z siecią dróg lokalnych. Założeniem inwestycji było lepsze połączenie wsi Pustać z miejscowością Dzikowo, w którym znajduje się rada solecka Sołectwa Dzikowo, świetlica wiejska, boisko sportowe oraz kościół oraz zapewnienie mieszkańcom Pustaci i Podgórza odpowiednich warunków komunikacyjnych do pracy, usług, sklepów, szkół, instytucji publicznych, kultury. Przebudowa drogi może przyczynić się również do rozwoju działalności agroturystycznej na terenie wsi, które posiadają znaczący potencjał przyrodniczo-krajobrazowy.
EFEKT PROJEKTU:
W ramach zadania przebudowano 2,06 km odcinka drogi gminnej nr 750011Z Podgórze-Pustać-droga powiatowa nr 2156Z(Dzikowo) oraz przebudowano jej włączenie do drogi powiatowej nr 2156.
HARMONOGRAM PROJEKTU: X 2019 - VII 2020
ul. Chopina
-
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
„Budowa oraz przebudowa ul. Chopina w Barlinku”
DOFINANSOWANIE: 1 309 251 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ INWESTYCJI: 2 182 085 zł
CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego oraz dostępności komunikacyjnej w ramach obszaru „Zydlung” i „Górny Taras" w Barlinku. Jest to kolejny etap realizowanego sukcesywnie przez Gminę Barlinek zadania pn. „Uzbrojenie terenów osiedla Górny Taras” oraz poprawy infrastruktury drogowej w obszarze „Zydlung”. Projekt wpłynie na poprawę dostępu i bezpieczeństwa użytkowników Szkoły Podstawowej nr 4 i Przedszkola Miejskiego nr 2 oraz infrastruktury sportowej (kompleksu boisk sportowych, hali sportowej) oraz mieszkańców budynków bezpośrednio położonych przy ul. Chopina, jak również zlokalizowanych na terenach sąsiadujących, a także pracowników i klientów znajdujących się w okolicy firm usługowych i handlowych.
EFEKT PROJEKTU:
Bezpośrednim efektem projektu będzie przebudowana droga ul. Chopina na odcinku ok. 570m: dwujezdniowa droga o szerokości 5 - 5,5m z chodnikami po obu stronach jezdni, skrzyżowanie z ul. Moniuszki w formie minironda z wyspą azylu dla pieszych przed rondem, włączenie do drogi powiatowej ul. Szosowa; trzy progi zwalniające liniowe w formie wyniesionych przejść dla pieszych zapewniających lokalne ograniczenie prędkości, 25 stanowisk postojowych równoległych i prostopadłych dla samochodów, odwodnienie drogi w formie kanalizacji deszczowej, oświetlenie drogi, oznakowanie pionowe i poziome drogi.
HARMONOGRAM PROJEKTU: VIII 2020 - VI 2021
Fundusz Dróg Samorządowych
- Szczegóły
- Odsłony: 16005