Szpital Barlinek - KOMUNIKAT
- Szczegóły
- Odsłony: 6764
KOMUNIKAT
Od dnia 16 marca 2020r. LABORATORIUM będzie przyjmowało TYLKO PACJENTÓW W PILNYCH PRZYPADKACH (w trybie "CITO")
Pacjenci ze skierowaniem pilnym proszeni są o wcześniejszy kontakt telefoniczny 95/7461-810 wew. 39
OGRANICZENIE OBOWIĄZUJE DO ODWOŁANIA.
(Uchwała nr 1/2020 Zarządu Szpitala Barlinek Sp. z o.o. z dnia 13.03.2020r.)
NOWY KOMUNIKAT BURMISTRZA BARLINKA Z 13.03.2020
- Szczegóły
- Odsłony: 7335
KOMUNIKAT !!!
Burmistrz Barlinka, działając na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374) oraz art. 19 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2019 r. poz.1398 z poźn.zm.) informuje, że z dniem 13 marca 2020 r. do odwołania, ogranicza możliwość bezpośredniego załatwiania indywidualnych spraw w Urzędzie Miejskim w Barlinku.
W związku z sytuacją nadzwyczajną, prosimy o załatwianie tylko i wyłącznie spraw pilnych. Pozostałe w miarę możliwości proszę załatwiać drogą elektroniczną (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) lub telefoniczną (wykaz telefonów). Jeżeli występuje już konieczność wizyty w Urzędzie, apelujemy o wcześniejsze telefoniczne, wstępne uzgodnienie sprawy z konkretnym pracownikiem.
W Urzędzie Miejskim w Barlinku od 13 marca br. do odwołania wprowadza się czas pracy dla klientów w wyłącznie w pilnych sprawach w godz. 9.00 - 13.00. Klienci, którzy będą przychodzić do Urzędu, będą przyjmowani pojedynczo. Wejście do Urzędu Miejskiego wyłącznie wejściem (bocznym od strony parkingu).
Kasa w Urzędzie zostaje zamknięta. Wszystkie płatności można dokonywać za pomocą bankowości elektronicznej. Dane o wysokości opłat można ustalić telefonicznie. Przelewy za podatki i za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać na konta indywidualne wskazane w decyzjach i informacjach przekazanych Państwu. Pozostałe opłaty należy wpłacać na konto o następującym numerze: 34 8355 0009 0000 0387 2000 0016.
Opłaty skarbowe niezbędne do załatwienia spraw można wnosić za pomocą bankowości elektronicznej na wyżej wskazany rachunek bankowy.
Powyższe godziny otwarcia i przyjęć interesantów będą również obowiązywać
w następujących spółkach gminnych:
- PGK Sp. z o.o.
- Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne „PŁONIA” Sp. z o.o.
- BTBS Sp. z o.o
Bieżące informacje publikowane są na stronie internetowej http://www.barlinek.pl
Burmistrz Barlinka
/-/ Dariusz Zieliński
„Program usuwania wyrobów zawierających azbest
- Szczegóły
- Odsłony: 5724
W Gminie Barlinek od 2010 roku przeprowadzano inwentaryzację wyrobów zawierających azbest obejmującą budynki mieszkalne i inne nieruchomości, na których stwierdzono występowanie płyt cementowo – azbestowych, tj. eternitu. Jednocześnie opracowany został „Program usuwania wyrobów zawierających azbest wraz z inwentaryzacją wyrobów zawierających azbest dla Miasta i Gminy Barlinek”.
Na jego podstawie istnieje możliwość uzyskania dofinansowania na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest (eternit).
Pomoc finansowa nie obejmuje kosztów związanych z wykonaniem nowego pokrycia dachowego.
W związku z powyższym, zachęcamy Państwa do wykonania w roku 2020 usunięcia materiałów zawierających azbest.
Druki deklaracji uczestnictwa w programie oraz wszelkie informacje dotyczące dofinansowania można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Barlinku – pokój nr 25; tel. 95 746-55-76.
Druki deklaracji dostępne są również na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku w zakładce > „Jak załatwić sprawę?” > „Ochrona środowiska”.
Termin składania deklaracji upływa 30 kwietnia 2020 r.
INFORMACJA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO dla branży handlowej
- Szczegóły
- Odsłony: 6646
INFORMACJA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO
dla branży handlowej
w związku z potencjalnym ryzykiem zakażenia koronawirusem
W obiektach handlowych zaleca się:
- Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5 metra).
- Promować dokonywanie płatności bezgotówkowych w placówkach handlowych.
- Promować regularne i dokładne mycie rąk przez pracowników obiektów handlowych wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
- Upewnić się, że osoby przebywające w obiektach handlowych mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą.
- Umieścić dozowniki z płynem odkażającym w widocznych miejscach i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane.
- Wywiesić w widocznym miejscu informacje jak skutecznie myć ręce.
- Upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu bhp.
- Zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, aby podczas wizyt w placówkach handlowych NIE dotykać dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Przestrzegać higieny kaszlu i oddychania. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60%).
Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientowi, aby nie kasłał i nie kichał w naszym kierunku, ani na produkty spożywcze.
- Zapewnić, aby pomieszczenia handlowe były czyste i higieniczne:
- powierzchnie dotykowe takie jak: kasy samoobsługowe, blaty, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze) także wózki, koszyki muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem;
- wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane, z użyciem wody z detergentem.
NIE zaleca się noszenia maseczek ochronnych przez osoby zdrowe!
Maseczki ochronne powinny nosić osoby chore, osoby opiekujące się chorymi oraz personel medyczny pracujący z pacjentami podejrzewanymi o zakażenie koronawirusem.
Ważne!
Działa infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590, gdzie można uzyskać informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.
Ogłoszenia Wojewody Zachodniopomorskiego oraz Naczelnika Urzędu Skarbowego
- Szczegóły
- Odsłony: 6514
Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc polecił zawiesić w całym regionie działalność:
- placówek wsparcia dziennego,
- centrów i klubów integracji społecznej,
- dziennych domów i klubów seniora i środowiskowych domów samopomocy,
- warsztatów terapii zajęciowej.
Czasowe zawieszenie działalności potrwa od 12 do 25 marca. Podstawą wydania polecenia wojewody są przepisy specustawy dotyczącej zapobiegnia i zwalczania COVID-19*
Ustawa z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Wojewoda wydał również zarządzenie w sprawie zawieszenia organizowania imprez artystycznych i rozrywkowych na terenie województwa zachodniopomorskiego.
Ma to na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Polecenie wojewody zachodniopomorskiego.pdf
Zarządzenie wojewody zachodniopomorskiego.pdf
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Myśliborzu apeluje
Ogranicz kontakty z Urzędem w związku z koronawirusem
WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym spowodowanym przez koronawirusa Naczelnik Urzędu Skarbowego w Myśliborzu apeluje o ograniczenie, do niezbędnego minimum osobistych wizyt w budynku Urzędu Skarbowego.
Wobec powyższego zachęca się do składania wniosków o wydanie zaświadczenia między innymi o wysokości dochodu czy też o wysokości zaległości podatkowych za pomocą profilu zaufanego lub za pośrednictwem poczty.
Należy mieć na uwadze, że podstawą wydania zaświadczenia potwierdzającego uzyskany dochód w danym roku podatkowym jest złożenie zeznania podatkowego PIT-37 albo PIT-36 (wraz z załącznikiem PIT-ZG w przypadku uzyskania dochodów poza terytorium naszego kraju), co należy uczynić, aby otrzymać zaświadczenie.
Zaświadczenie zostanie wydane w terminie ustawowym tj. w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku a następnie przesłane na adres zamieszkania lub siedziby.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można kontaktować się telefonicznie pod nr: 95 747 7286 lub 957477288.