W dniu 20 listopada 2024 r. została podpisana umowa pomiędzy Gminą Barlinek a Parafią Rzymskokatolicką pw. Św. Antoniego z Padwy w Mostkowie. Przedmiotem umowy jest udzielenie dotacji na prace konserwatorskie Kościoła w Strąpiu.

Łączna kwota wsparcia wynosi 174 800,27 zł, z czego aż 171 304,26 zł to środki pozyskane przez Gminę w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Reszta, tj. 3 496,01 zł, pochodzi z budżetu Gminy.

Kościół w Strąpiu to nie tylko miejsce kultu, ale również istotny element naszego lokalnego dziedzictwa historycznego. Dzięki wspólnym staraniom zadbamy o jego piękno i trwałość dla przyszłych pokoleń

.

OGŁOSZENIE

 

RADA MIEJSKA W BARLINKU PODAJE DO WIADOMOŚCI,
że w dniu 28 listopada 2024 r. o godzinie 1200  

w sali konferencyjnej Barlineckiego Ośrodka Kultury
w Barlinku przy ul. Podwale 9 odbędzie się

 

X SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad i przyjęcie wniosków radnych w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad.
  3. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  4. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  5. Sprawozdanie z realizacji Strategii Rozwiazywania Problemów Społecznych w Gminie Barlinek na lata 2019-2023 za rok 2023.
  6. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2023/2024.
  7. Informacja o:
  8. wydanych w 2023 r. decyzjach dotyczących tzw. opłaty planistycznej, opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  9. wypłaconych w 2023 r. przez Gminę odszkodowaniach za obniżenie wartości działki w związku
    z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  10. zgłoszonych w 2023 r. przez właścicieli lub wieczystych użytkowników nieruchomości żądaniach wobec Gminy, jeżeli korzystanie z nieruchomości stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone w związku
    z uchwaleniem albo zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  11. Projekt uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali oraz pomieszczeń tymczasowych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Barlinek.
  12. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXVI/244/2021 w sprawie przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Barlinek na lata 2021- 2027.
  13. Projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na 2025 rok.
  14. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
  15. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2024 rok.
  16. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu pieniężnego do Spółki Szpital Barlinek Spółka
    z ograniczoną odpowiedzialnością, na podwyższenie jej kapitału zakładowego oraz objecie udziałów
    w podwyższonym kapitale.
  17. Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
  18. Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości, porządku i gospodarki odpadami na terenie Gminy Barlinek.
  19. Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  20. Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025.
  21. Projekt uchwały w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości położonej w Moczkowie przy ul. Myśliborskiej, stanowiącej własność Gminy Barlinek - dz. nr 115/55.
  22. Projekt uchwały w sprawie przyznanie pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości położonej w Moczkowie przy ul. Myśliborskiej, stanowiącej własność Gminy Barlinek - dz. nr 115/50.
  23. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych położonych w Barlinku przy ul. Marii Konopnickiej, stanowiących własność Gminy Barlinek.
  24. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości gruntowej.
  25. Projekt uchwały w sprawie wstępnej lokalizacji przystanków komunikacyjnych.
  26. Projekt uchwały w sprawie wyboru Opiekuna Młodzieżowej Rady Miasta w Barlinku.
  27. Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia wniosku.
  28. Projekt uchwały w sprawie przyznania medalu Za zasługi dla Barlinka.
  29. Informacja Przewodniczącego Rady z pracy w okresie sprawozdawczym oraz zgłoszonych poprawkach lub uzupełnieniach do protokołu z poprzedniej sesji.
  30. Informacja z pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  31. Sprawy różne.
  32. Zakończenie sesji.

 

 

RADA ZAPRASZA ZAINTERESOWANYCH DO UDZIAŁU W OBRADACH

 

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

                                                                                                                                           Cezary Michalak

UWAGA !!!


Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa przestrzega
przed zakupem oraz stosowaniem środków ochrony roślin zawierających w swoim
składzie substancję czynną fosforek glinu.


Są to preparaty przeznaczone wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych i zarówno ich
zakup jak i stosowanie wymaga bezwzględnego przestrzegania przepisów prawa. Osoba
dokonująca zakupu ma obowiązek posiadania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w
zakresie stosowania środków ochrony roślin. Dodatkowo, środki ochrony roślin zawierające
w swoim składzie fosforek glinu, przeznaczone są do stosowania przez użytkowników
profesjonalnych, którzy ukończyli szkolenie w zakresie stosowania środków ochrony roślin
metodą fumigacji. Mówi o tym art. 28 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony
roślin. Absolutnie zabronione jest stosowanie tego typu środków ochrony roślin przez
amatorów.

Środki ochrony roślin zawierające w swoim składzie substancję czynną fosforek glinu,
stanowią specyficzną grupę produktów, których działanie polega na uwalnianiu w obecności
wilgoci atmosferycznej toksycznego gazu fosforowodoru.
Fosforowodór wykazuje działanie toksyczne i inne szkodliwe działanie biologiczne na
ustrój człowieka: gaz jest bardzo toksyczny, drażniący, powoduje obrzęk płuc,
uszkodzenie mięśnia sercowego, układu nerwowego oraz wątroby. W skrajnych
przypadkach kontakt z tym gazem może doprowadzić do śmierci.

W świetle przekazywanych przez media informacji odnośnie zatruć fosforowodorem istnieje
prawdopodobieństwo, że wielu nabywców środków ochrony roślin zawierających w swoim
składzie substancję czynną fosforek glinu, będzie chciało pozbyć się toksycznej
substancji. W związku z tym informuję, że absolutnie niedopuszczalne jest wyrzucanie
zarówno pustych opakowań oraz niewykorzystanych jeszcze środków tego typu wraz
z odpadami komunalnymi.

Utylizacja środków ochrony roślin, w tym fumigantów, musi być wykonana wyłącznie przez
specjalistyczną firmę zajmującą się utylizacją odpadów niebezpiecznych. Każda inna metoda
utylizacji fumigantów jest surowo zabroniona oraz stwarza poważne ryzyko
niekontrolowanego uwolnienia i rozprzestrzenienia toksycznego gazu – fosforowodoru.
Opakowania po środkach ochrony roślin można oddawać do punków obrotu środkami
ochrony roślin oraz do firm zajmujących się zbiórką odpadów niebezpiecznych. Zwroty
środków ochrony roślin do dostawców nie mogą być wysyłane w zwykłych przesyłkach;
należy je odsyłać transportem do przewozu towarów niebezpiecznych, zgodnie z umową
ADR.

W celu uzyskania informacji proszę o kontakt z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony
Roślin i Nasiennictwa w Koszalinie (tel. 94 34-33-214, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Koszalinie zaprasza ubezpieczonych rolników na spotkanie z ekspertami KRUS, którzy podczas „Dnia z eKRUS” pomogą w założeniu konta na Portalu dla Rolników eKRUS, omówią wszystkie funkcjonalności serwisu oraz przekażą cenne wskazówki. Wydarzenie odbędzie się w dniu 22 listopada 2024 roku, w Oddziale Regionalnym KRUS w Koszalinie oraz w jedenastu Placówkach Terenowych zachodniopomorskich struktur Kasy, tj. Chojnie, Choszcznie, Dębnie, Drawsku Pomorskim, Gryficach, Kołobrzegu, Pyrzycach, Stargardzie, Szczecinie, Szczecinku i Wolinie. Podczas rozmów rolnicy będą mieli okazję poznać korzyści wynikające z użytkowania portalu, zadać pytania dotyczące swoich indywidualnych spraw, dostępnych po zarejestrowaniu konta, a także prześledzić historię swojego ubezpieczenia w Kasie. Wydarzeniu w Oddziale Regionalnym KRUS w Koszalinie oraz Placówce Terenowej KRUS w Pyrzycach będą towarzyszyć pracownicy Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, którzy udzielą porad w zakresie bezpłatnych aplikacji i programów profilaktycznych Akademii NFZ. Ponadto, interesanci będą mieli możliwość skorzystania z pomiaru certyfikowanym analizatorem składu ciała (m.in. poziomu tłuszczu, mięśni i wody w organizmie oraz wieku metabolicznego), pomiaru ciśnienia krwi, a także instruktażu samobadania piersi i jąder z wykorzystaniem fantomu. Dodatkowo każdy rolnik, który założy konto na eKRUS w tym dniu, weźmie udział w losowaniu nagrody – niespodzianki. Serdecznie zapraszamy!

Szanowni Państwo,

 

w załączeniu do wiadomości przesyłam zaproszenie Wojewody Zachodniopomorskiego Pana Adama Rudawskiego na spotkanie informacyjne dla organizacji pozarządowych dotyczące trwających naborów konkursów NOWEFIO i PROO edycja 2025, które odbędzie się  25 listopada 2024 r. w godzinach 12:00 - 14:30 w siedzibie Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie przy ul. Wały Chrobrego 4, w Sali Rycerskiej (sala nr 3).

 

Spotkanie organizowane jest w ramach Akademii NIW. Podczas spotkania Przedstawiciel NIW-CRSO zaprezentuje założenia i zasady składania ofert oraz zmiany w programach w kontekście lat ubiegłych.

 

Szczegółowe informacje o konkursach NIW oraz podręczniki dla wnioskodawców edycji 2025 znajdują się pod linkami:

 

Zgłoszenia uczestników na spotkanie prosimy przesyłać na załączonym formularzu e-mailem na adres Sekretariatu Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 listopada 2024 r. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Priorytet pozostawiamy dla Organizacji. W załączeniu do wiadomości zgłaszających się także klauzula informacyjna RODO.

 

Proszę uprzejmie o przekazanie informacji o konkursach i zaproszenia na spotkanie do organizacji, z którymi Państwo współpracują.

Dla ułatwienia podaję także link do komunikatu w tym zakresie na stronie internetowej naszego Urzędu: https://www.gov.pl/web/uw-zachodniopomorski/spotkanie-informacyjne-niw-crso-dotyczace-naborow-nowefio-i-proo-edcja-2025---25112024-r

 

Z poważaniem,

 

Natalia Widzińska

 

Pełnomocnik Wojewody Zachodniopomorskiego

do spraw społeczeństwa obywatelskiego i współpracy z organizacjami pozarządowymi

 

pok. 249,  tel. 91 43 03 238

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie

  1. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin

 

W celu zapoznania się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie prosimy użyć poniższego linku: https://www.gov.pl/web/uw-zachodniopomorski/ochrona-danych-osobowych