miniaturka

W dniu 29 sierpnia 2024r. Burmistrz Barlinka Bernarda Lewandowska wręczyła akty nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego: Pani Monice Jabłońskiej-Dąbrowskiej, Pani Patrycji Lewandowskiej, Pani Alicji Sarbie i Pani Katarzynie Tomczak - nauczycielkom Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Barlinku, Pani Annie Zwolińskiej i Pani Karolinie Kamińskiej - nauczycielkom Szkoły Podstawowej nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Barlinku, Pani Katarzynie Janic, Pani Annie Zajkowskiej i Pani Paulinie Dwojewskiej - nauczycielkom Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mostkowie, Pani Kindze Banaszewskiej, Pani Dominice Augustynowicz i Pani Darii Zdunowskiej - nauczycielkom Przedszkola Miejskiego nr 1 im. Janiny Porazińskiej w Barlinku oraz Pani Małgorzacie Jabłońskiej-Sidor i Marcie Karweckiej - nauczycielkom Przedszkola Miejskiego nr 2 „Pod Topolą” w Barlinku.

Serdecznie gratulujemy! Życzymy uzyskiwania dalszych awansów zawodowych.

miniaturka

W dniach od 28.08.2024 r. do 30.08.2024 r. Urząd Miejski w Barlinku oraz Urząd Stanu Cywilnego w Barlinku będzie czynny do godziny 14.00.

Za utrudnienia przepraszamy.

miniaturka

Inspekcja Weterynaryjna Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Myśliborzu przesyła pismo PIW.Z913.343.2024 – informujące o wystąpieniu ogniska ASF u świń w miejscowości Darż, gminie Maszewo – powiat goleniowski.

 

Pismo Inspektoratu Weterynarii w Myśliborzu nr PIW.Z913.343.2024

 

miniaturka

Urząd Miejski w Barlinku rozpoczął prace nad planem ogólnym gminy Barlinek.

 

Plan ogólny został wprowadzony zmianą ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 7 lipca 2023 r. w ramach reformy systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego w Polsce.

 

Plan ogólny będzie aktem prawa miejscowego, który ma być uchwalany obligatoryjnie dla całego obszaru gminy. Będzie on nadrzędnym aktem planowania przestrzennego w gminie, z którym zgodne będą musiały być plany miejscowego oraz decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu Istotnym elementem planu ogólnego będzie wyznaczenie stref planistycznych i standardów urbanistycznych, co pozwoli na prowadzenie polityki rozwoju gminy w sposób bardziej zrównoważony i harmonijny.

 

Projekt planu ogólnego powstaje przy współudziale wszystkich zainteresowanych.

 

Na pierwszym etapie prac nad dokumentem, mieszkańcy gminy mogą wyrazić swoje oczekiwania co do planu ogólnego poprzez złożenie formalnego wniosku, o którym mowa w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Każda osoba, firma czy instytucja może złożyć taki wniosek.

Termin, sposób i miejsce składania wniosków do planu ogólnego został określony w obwieszczeniu  Burmistrza Barlinka o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego gminy Barlinek zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Barlinku w zakładce Obwieszczenia, w prasie oraz wywieszonym w widocznym miejscu na tablicach ogłoszeń zlokalizowanych na terenie gminy Barlinek i w siedzibie urzędu.

Wniosek do planu ogólnego powinien dotyczyć planowanego przeznaczenia / funkcji konkretnego terenu gminy (należy wskazać nr ewidencyjny działki, obręb i jednostkę ewidencyjną) oraz może odnosić się również do innych parametrów i podstawowych wskaźników zagospodarowania, w tym wysokości i powierzchni zabudowy oraz minimalnej powierzchni biologicznie czynnej.

 

Graniczny termin składania wniosków do planu ogólnego ustalono na dzień: 23.09.2024

Wnioski złożone po upływie wyżej podanego terminu pozostaną bez rozpatrzenia.

 

Wypełnione wnioski  można złożyć:

  • elektronicznie:

- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

- za pomocą platformy ePUAP: /umbarlinek/skrytka.

  • listownie lub osobiście:

- Urząd Miejski w Barlinku, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek

 

Wnioski składa się na specjalnym formularzu, który został określony w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509). 

 

Wzór formularza wniosku jest dostępny na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Barlinku w zakładce Obwieszczenia jako załącznik do obwieszczenia w sprawie przystąpienia do  sporządzenia planu ogólnego Gminy Barlinek

Link : https://bip.barlinek.pl/obwieszczenia,13_2024-_885

 

Na kolejnych etapach opracowywania planu ogólnego mieszkańcy będą mogli brać udział w konsultacjach  społecznych. Będzie można wypełniać ankiety, składać uwagi i uczestniczyć w bezpośrednich spotkaniach związanych z tworzeniem dokumentu.

Równolegle do planu ogólnego opracowywana będzie strategia rozwoju gminy Balinek Strategia rozwoju gminy i plan ogólny będą ze sobą ściśle powiązane. Strategia ma wyznaczać kierunki polityki planistycznej, a plan ogólny gminy ma ją precyzować. Oba te dokumenty będą więc stanowić podstawę do kształtowania przestrzeni w gminie. Zgodnie nowelizacją ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, strategia rozwoju gminy oraz plan ogólny przejmą rolę dotychczasowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.

 

Na stronie https://www.barlinek.pl/plan-ogolny-gminy-barlinek utworzono zakładkę PLAN OGÓLNY GMINY BARLINEK. Znajdują się tam podstawowe informacje i dokumenty związane z tematem planu ogólnego (w tym przykład wypełnionego wniosku do planu ogólnego, charakterystyka stref planistycznych w planie ogólnym na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r.). Docelowo zamieszczane tam będą ważne i aktualne informacje dotyczące prowadzonego na terenie gminy Barlinek procesu tworzenia planu ogólnego.

 

Więcej informacji można uzyskać na stronach:

 

 

Linki:

Obwieszczenie Burmistrza Barlinka o przystąpieniu do sporządzenia planu ogólnego Gminy Barlinek

 

miniaturka

OGŁOSZENIE

 

RADA MIEJSKA W BARLINKU PODAJE DO WIADOMOŚCI,
że w dniu 29 sierpnia 2024 r. o godzinie 1100  

w sali konferencyjnej Barlineckiego Ośrodka Kultury
w Barlinku przy ul. Podwale 9 odbędzie się

 

V SESJA RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

 

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad i przyjęcie wniosków radnych w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad.
  3. Złożenie ślubowania przez radnego.
  4. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  5. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wolne wnioski radnych.
  6. Informacja na temat bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie Barlinek.
  7. Informacja na temat bezpieczeństwa p.poż w Gminie Barlinek oraz funkcjonowania jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej w Gminie Barlinek.
  8. Informacja na temat przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2024/2025.
  9. Informacja na temat oddziaływania na środowisko zakładów pracy w Gminie Barlinek.
  10. Projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Barlinek na zadania służące ochronie środowiska.
  11. Projekt uchwały zmieniający uchwalę w sprawie Wieloletniej Prognozy finansowej Gminy Barlinek na lata 2024 - 2038.
  12. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Barlinek na 2024 rok.
  13. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż części nieruchomości gruntowych położonych w Moczkowie, stanowiących własność Gminy Barlinek.
  14. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej 3 lat,
    w trybie bezprzetargowym, nieruchomości stanowiącej własność Gminy Barlinek.
  15. Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących
    w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Barlinek.
  16. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Nowogrodek Pomorski a Gminą Barlinek w zakresie lokalnego publicznego transportu zbiorowego łączących Gminę Nowogródek Pomorski z Gminą Barlinek.
  17. Projekt uchwały w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Barlinka oraz nadania jej statutu.
  18. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/4/2024 Rady Miejskiej w Barlinku z dnia 14 maja 2024 roku składu osobowego Komisji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Budownictwa, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Barlinku.
  19. Informacja Przewodniczącego Rady z pracy w okresie sprawozdawczym oraz zgłoszonych poprawkach lub uzupełnieniach do protokołu z poprzedniej sesji.
  20. Informacja z pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  21. Sprawy różne.
  22. Zakończenie sesji.

 

RADA ZAPRASZA ZAINTERESOWANYCH DO UDZIAŁU W OBRADACH

PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ W BARLINKU

Cezary Michalak